.jpg)
A BKV járatainak rövidítése egyes vonalak megszűnését eredményezheti, máshol drasztikus csökkenést von maga után - vélekedett Vitézy Dávid, aki rövidlátónak nevezte ezt a várospolitikai elképzelést.
A két hete megkötött bérmegállapodás kapcsán megjegyezte: aggályos, hogy a pihenőidők átszervezése fedezi-e a béremeléseket. Meglátása szerint a járművezetők bérezésének javítása nem mehet a budapesti utazóközönség rovására, nem hozhat néhány hónapon belül járatritkítást.
Antal Attila vezérigazgatói kinevezésekor Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós ígéretet tettek arra, hogy nem lesz járatritkítás, a vezérigazgató ezenkívül a pazarlás megszüntetését és a BKV nullszaldóssá tételét tűzte ki célul, aminek nem kellene a szolgáltatás színvonalának csökkentésével járnia - jegyezte meg Vitézy.
A VEKE az elmúlt években számos átszervezési javaslatot készített a tömegközlekedési hálózat átalakítására, például az éjszakai buszok átszervezésére, mert az utasforgalmi szokások átrendeződhetnek, egyes járatok szerepe csökkenhet, másoké növekedhet - emlékeztetett a VEKE szóvivője. Az egyesület felszólította Demszky Gábort: tegyen ígéretet a fővárosiaknak arra, hogy megakadályozza a BKV járatritkítási javaslatát.
Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy nincsen szó járatmódosításról, csak adatgyűjtés folyik, ez alapján javaslatot tesznek majd a Fővárosi Közgyűlésnek, amely az adatok tükrében dönthet a közlekedési vállalatot érintő változtatásokról. A belső átcsoportosításra csak a tulajdonos jogosult - tette hozzá.
Ezt még az autósok torkán is le kell tolni...
BKV: Lázítanak a lemondott szakszervezetisek
Hatékonyságnöveléssel gazdálkodják ki a BKV-s béremelést (hanganyag)
MTI