Közölte, hogy a piacon működő pár száz cég főként csengőhangok, háttérképek letöltését kínálja, televíziós műsorok sms-játékait bonyolítja és WAP-tartalomszolgáltatásokat biztosít.
A 10 alapító tagvállalattal létrejött Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület a nagy fejlődés előtt álló ágazat piacőreként kíván fellépni a "piaci vadhajtások" megfékezésére - jelezte Tinnyei István. Példaként említette, a kéretlen sms-eket és a kifizetett, de meg nem kapott csengőhangokat.
Az egyesület alapítói között található a TV2 leánycégeként működő Telefor Kft., a T-Mobile Magyarország Zrt.-hez tartozó Mobilpress Zrt., a Pannon GSM-mel kapcsolatban álló ASP Kft., és az infokommunikációs konferenciákat szervező Bitpiac Kft. |
Tinnyei István kitért arra, hogy másrészről cégek új szolgáltatásokra vonatkozó ötleteit várják, amelyeket az egyesület eredményesebben tud közvetíteni akár a nagy mobilszolgáltatók felé, mintha azt a vállalkozások önmaguk tennék.
Az új érdekképviselethez hasonló szervezetek nyugat-európai országokban is léteznek, néhol azokat az állam hozza létre. A magyar egyesület nemcsak a külföldi társszervezetekkel, hanem több magyarországi civil szervezettel is fel kívánja venni a kapcsolatot. Az alelnök a Direktmarketing Szövetséget, a Reklámszövetség, Marketingszövetséget nevezte meg lehetséges partnerként.
A Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület várja a piac cégeinek, indokolt esetben természetes személyek csatlakozását. A nagy mobilszolgáltatók nem lehetnek tagszervezetek, de leánycégeik igen.
Virtuális mobil: jön a Synergon, a UPC, a HTCC?
Bejött az Ericssonnak a zenelejátszós mobil
Magyar mobilhármas: lesz-e ráadás? (hanganyag)
Újabb háromezres létszámleépítés - ezúttal a Nokia Siemens-nél
MTI