
A második az Opel lett, eladásai 3,5 százalékkal 4.641-re csökkentek ugyan piaci részesedését 0,1 százalékkal növelni tudta. A harmadik helyen a Ford végzett 4.518 eladott autóval, ami 11,7 százalékos növekedést jelent 2007 első negyedévéhez képest. Piaci részesedése 9,5 százalékról 11,1 százalékra emelkedett.
A világátlagot jócskán meghaladó ütemben bővül az autógyártás Közép-Kelet-Európában, a régióban Szlovákia és Magyarország jár az élen, írta kedden közzétett elemzésében az UniCredit bank. Tavaly 6,2 millió személygépkocsit és haszonjárművet gyártottak a térségben, 18,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben globálisan 5,5 százalékos volt a növekedés. Az elemzés szerint a világ autógyártásának növekedéséhez a térség 25 százalékkal járult hozzá. |
A francia márkák eladásai és piaci részesedései is csökkentek az első negyedévben. A Citroen 21,4 százalékkal (1.218 darab), a Peugeot 11,4 százalékkal (1.765 darab), a Renault pedig 24,7 százalékkal (1.371 darab) kevesebb autót adott el. A Citroen piaci részesdése 3,7 százalékról 3,0 százalékra, a Peugeot-é 4,7 százalékról 4,3 százalékra, a Renault-é pedig 4,3 százalékról 3,4 százalékra csökkent.
A prémiummárkák közül a Saab növekedett a legnagyobb mértékben, 128 eladott autóval 66,2 százalékos növekedést ért el. A Mercedes a BMW és az Audi egyaránt növekedést könyvelt el 35,4, 29,1 és 0,2 százalékos bővüléssel. A legnagyobb arányú növekedést a MINI érte el, 27 autót adott el, ez 80 százalékok növekedést jelentett.
Miközben a személygépkocsik értékesítése csökkent, addig a 3,5 tonnánál kisebb tömegű haszongépjárművekből 16,9 százalékkal többet 6.065 darabot adta el az első negyedévben, míg a 3,5 tonnánál nehezebb haszonjárművek eladásai 7,1 százalékkal 1.851 darabra nőtt.
Az új buszok értékesítése 20 darabbal 53,5 százalékos csökkenést mutatott.
Törvénysértő a fővárosi útdíj
2010-re elkészül az M43-as
Sosem adott el még ennyi autót a GM
Minden autópálya-bliccelőt utolérnek
Egy áfányival olcsóbban lízingelhetünk autót
MTI