.jpg)
A felmérés szerint az e-kereskedelmi oldalakat még többen látogatják, mivel nagyon magas azon internethasználók aránya, akik ha nem is vásárolnak az interneten keresztül, de információkat keresnek, tájékozódnak az online áruházak oldalain: egy 2007-es Szonda Ipsos kutatás alapján a hetente legalább egyszer internetezők 74 százaléka tesz így.
A közlemény szerint a több mint 1,8 millió internetező, azaz valamivel több mint minden ötödik felnőtt magyarországi lakos legalább egy alkalommal felkeresett a vizsgált 80 webhely közül legalább egy aukciós oldalt, online üzletet vagy árösszehasonlító felületet 2007 utolsó hónapjában.
A felmérés szerint a legsikeresebb oldalak a nagy aukciós oldalak, a vatera.hu és a teszvesz.hu. Decemberben a vatera.hu-t 680 ezer, a teszvesz.hu-t 650 ezer látogató kereste fel, ezeket a két árösszehasonlító oldal követte, az arukereso.hu 470 ezer és a kirakat.hu 460 ezer látogatóval. Ezt követően található a listán az első valódi online áruház, a bookline.hu, amit 400 ezren látogattak.
A nemzetközi online kereskedelmi márkák közül a pixmania.com (270 ezer látogató), az amazon.com (180 ezer), és az ebay.com illetve ebay.de (együttesen 170 ezer látogató) a legnagyobbak. , míg egy látogatóra vetítve az oldal látogatására fordított időt, meg is előzi ezeket.
Már nem ódzkodunk annyira a netes vásárlásoktól
Nemzeti kattintgatás: mire jó az internet?
Behálózott magyarok: nincs mivel büszkélkednünk
Hátulról jön és kicsinál. Mi az?
Vásárlás: az átverés melegágya lehet a telefon
Mobilon is intézhetjük majd banki ügyeinket
MTI