
A közlemény kitér arra is, hogy a Gazdasági Versenyhivatal a közelmúltban versenyfelügyeleti eljárást folytatott az ügyben, ami az interaktív televíziós játékkészítők és -szervezők kötelezettségvállalásával zárult. Ebben többek között szerepel, hogy a képernyőn minden nehézség nélkül olvasható betűnagysággal tájékoztatják a nézőket a hívás bruttó díjáról, és arról, hogy a betelefonálás nem feltétlenül eredményez nyerést. Nem adnak továbbá a műsor során, illetve a telefonban olyan tájékoztatást, hogy újrahívás esetén a telefonáló biztosan adásba kerül, illetve, hogy senki sem hívja a műsor telefonszámát.
Az OFE közölte: ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy hosszú távon az ilyen jellegű játékok nyertesei a szolgáltatók, ezért - a későbbi kellemetlenségek és borsos telefonszámlák elkerülése érdekében - fontolja meg mindenki, mielőtt telefonos játékra adná a fejét. |
Az OFE ugyan a fenti eredményeket jelentős előrelépésnek tartja, ám úgy tapasztalja, hogy ezzel nem szűnt meg minden probléma a betelefonálós játékokkal kapcsolatban. Egyrészt a tartalomszolgáltatók kevés információt tesznek közzé a képernyőn, másrészt a telefonálók számára többnyire még mindig nem egyértelmű, hogy a foglaltként érzékelt, "a hívás nem ért célba, ismételje meg azt" típusú tájékoztatással járó telefonokat minden alkalommal számlázzák.
Vigyázat, csalnak: nem nyert miliókat telefonon
Ellenőrizze sávszélességét: ha kevés, panaszkodjon
Egyre többet jár a szánk és a kezünk
Vásárlás: az átverés melegágya lehet a telefon
Fejfájás lesz, ha csörög a bróker
MTI