A Standard & Poor"s hitelminősítő elemzést készített az autóipar kilátásairól, tekintettel a CO2-kibocsátás szigorítására. Az intézet elemzője szerint
a járműipar nyereségességét, illetve hitelminősítését is lerontják majd a környezet védelmében hozandó intézkedések, arról nem is beszélve, hogy versenyképességüket áraik emelésével próbálják majd megőrizni és ennek a vásárlók pénztárcája látja majd kárát. Utóbbival kapcsolatban a S & P úgy becsüli, hogy az Egyesült Államokban a drágulás egy-egy autó esetében 1300 és 1900 dollár között lehet majd, míg
Európában az autók 600 és 3 ezer euró között drágulhatnak azon új technológiák alkalmazása miatt, amivel széndioxid-kibocsátásuk jelentősebb mértékben csökkenthető. AZ EU 2012-re a jelenlegi kibocsátási átlagot negyedével akarja visszafogni.
A járműipari cégek eredményei is jócskán csökkennek, működési veszteségek képződhetnek számos gyártónál, hiszen "hajászálvékony" nyereséggel működnek. Számos európai gyártó esetében az egy autóra jutó átlagos profit 500 euró körül van. Az új rendelkezések letörhetik a nagy fellendülést megélő és további gyors növekedés előtt álló kínai és indiai autópiacot, ezen országok gyártóinak exporttörekvéseit is. A gyártók erősen megfontolják majd fejlesztéseiket.
Autós szivató: megbénult vizsgáztatás (hanganyag)
Görögország a legveszélyesebb