Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2011. februárban 512 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, az év első két hónapjában összességében 1027 milliárd forgalom realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 47 százaléka élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes-, 18 százaléka üzemanyag-, 11 százaléka bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24 százalék volt, a 2011. január–februári időszakban.
Az előző év azonos időszakához képest az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 2011 februárjában 0,9 százalékkal, az év első két hónapjában 0,6 százalékkal növekedett. A forgalom jelentős részét (90 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai februárban 0,5 százalékkal bővültek.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene 2011. februárban 0,3 százalékkal, az év első két hónapjában 0,6 százalékkal emelkedett. Az egyes üzlettípusok forgalmának alakulása vegyes képet mutatott. Az iparcikk jellegű vegyes üzletekben februárban is számottevő volt a csökkenés (13 százalék), a textil-, ruházati és lábbeli- (3,2 százalék), valamint a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag üzletek (1,6 százalék) ennél kisebb mértékben maradtak el az előző évitől. Ugyanakkor az illatszer- (6,5 százalék), a könyv-, újság, papíráru és egyéb iparcikk- (6,2 százalék), valamint a gyógyszer-, gyógyászati termék üzletek (4,1 százalék) az előző évinél nagyobb volumenű forgalmat tudtak lebonyolítani.
Az üzemanyagtöltő állomások eladásai 2011 februárjában 1,8, az év első két hónapjában 1,5 százalékos csökkenést mutattak.
Az egy hónappal korábbihoz képest – a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint – az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem februári volumene nem változott, a nem élelmiszer-kiskereskedelem eladásai 0,3 százalékkal mérséklődtek, míg az üzemanyagkutaké 1,1 százalékkal emelkedtek.
Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2011 februárjában a kiskereskedelmi eladások az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 0,9 százalékkal, az eurózóna országaiban 0,1 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest. Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok szerint 14 tagállamban tapasztaltak bővülést, 8-ban csökkenést. A legnagyobb növekedést (12,6 százalék) Lengyelországban, a legnagyobb visszaesést (5,6 százalék) Spanyolországban mérték.
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai februárban stagnáltak, az év első két hónapjában 3,3 százalékkal elmaradtak az előző év azonos időszakától - tájékoztatott a KSH.
Privátbankár