Megérkezett az utolsó Combino is - 4-5 ingyen érkezett
Antal Attila tájékoztatása szerint az 1964-ben elkészült első Ganz-villamos 1970-től járt a Nagykörúton, 1978-tól pedig már csuklós szerelvényként közlekedett. Hozzátette, hogy a Ganz-villamosok ezután a 49-es vonalán közlekednek tovább. A vezérigazgató invitálásában ezt követően utolsó útjára indult a körúton a Ganz-villamos, amelyet az "Ég veled, Nagykörút!"-felirattal díszítettek.
Vág Péter, a Combino-projekt vezetője, a BKV korábbi vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta, hogy a negyven villamos vásárlására, valamint az egyéb járulékos beruházásokra, mint például a körúti pálya, a peron és a vezeték átépítésére, illetve a remizek átalakítására negyvenmilliárd forintot költöttek. Hozzátette, hogy a Combinók üzembiztonságát jól mutatja, hogy az elmúlt negyedévben hússzor kevesebb volt a menetkimaradás, mint korábban.
Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója közölte, hogy a villamosokat gyártó Siemens cég minden késésért kötbért fizetett, s így 4-5 villamost gyakorlatilag ingyen kapott a BKV. Elmondta azt is, hogy a nyári meleg enyhítésére három megoldást tesztelnek rövidesen a Combinókon. Az ablakok nyitva tartása és a levegő átforgatása mellett megvizsgálják a légkondicionáló használatának lehetőségét is.
Utasközpontú BKV-t ígérnek, de ez mit jelent?
Megszabadul régi villamosaitól a BKV
MTI