1p
Megfizethető, és az eddigi modellekhez képest erősebb elektromos autó gyártását tervezi a Detroit Electric 2009 végétől a malajziai Proton céggel együttműködésben.
Megfizethető, és az eddigi modellekhez képest erősebb elektromos autó gyártását tervezi a Detroit Electric 2009 végétől a malajziai Proton céggel együttműködésben.

A Detroit Electric vezérigazgatója szerint a Proton mellett német és amerikai autógyárakkal is tárgyalnak az együttműködésről, de Albert Lam a cégeket egyelőre nem nevezte meg. Lam tájékoztatása szerint az autónak zéró lesz a széndioxid-kibocsátása, lítiumion akkumulátorral és saját fejlesztésű motorral szerelik fel. Az akkumulátort 7-8 órát kell tölteni, egy feltöltéssel 300 kilométert lehet majd megtenni, és egy akkumulátor összesen 200 ezer kilométert bír majd ki.

A Detroit Electric technológiájával készített autókat - egy sport, egy szedán és egy szubkompakt változatot - már be is mutatták Malajziában, és igen biztatóak voltak a próbák: a sport változat kevesebb mint öt másodperc alatt gyorsult óránként 100 kilométeres sebességre, ez nem sokban különbözik egy benzines sportkocsi gyorsulásától.

Az eddig kifejlesztett elektromos autók általában súlyosabbak, mint hagyományos társaik az akkumulátor és a motor nagyobb súlya miatt, és ez "fékezi" a gyorsulást. A Detroit Electric által tervezett autó motorja viszont 4-12-szer könnyebb, mint a már kifejlesztett motorok, és kedvezőbb a motor teljesítményének és súlyának aránya is: kilogrammonként 5 kilowatt teljesítményre képes, míg a jelenlegi autó-villanymotorok teljesítménye körülbelül 0,25 kilowatt kilogrammonként.

A gyártó 80 ezer ringgites (hozzávetőleg 24 ezer dolláros, 4 millió forintos) árat célzott meg, ami sokkal drágább, mint a hagyományos malajziai autók, de az üzemanyag-takarékosság miatt megéri az árát: az áramköltség kilométerenként mindössze 1 centnek ígérkezik, miközben a benzines autók (1600 köbcentis motorral) 11 centet fogyasztanak kilométerenként.

A vállalat az első évben 30 ezer jármű értékesítését tervezi világszerte, a harmadik évben már 270 ezret szeretnének eladni.

Autósok, vigyázat: vastagon fog a rendőr ceruzája
150 ezres fotó: 234-nél villant a vaku az M7-esen

Gyorshajtás vagy csigatempó? Mindkettő halálos

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG