Megint megbüntették a UPC-t
A közlemény szerint a cég a kábeltelevíziós és telefonszolgáltatás együttes igénybevételéről közzétett reklámjaival tévesztette meg fogyasztóit. A versenyhatóság ez év májusában indított eljárást a UPC Kft. ellen, mert azt gyanította, hogy a vállalkozás a telefon díjáról, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó hűségnyilatkozatról hiányos tájékoztatást adott közre.
A GVH szerint az UPC televíziós és rádióreklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A társaság reklámjaiból nem mindig derült ki az sem, hogy a kedvezményes havi díjak és belépési díjak igénybevételéhez mely programcsomagra kell előfizetni.
A UPC nem, vagy nem megfelelően közölte a fogyasztókkal azt sem, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, illetve, hogy a kedvezményes időszak pontosan mennyi ideig tart. A jogsértéssel érintett reklámokban nem, vagy nem megfelelően szerepelt az az előírás sem, hogy bizonyos kedvezmények csak az új, vagy a már meglévő előfizetőkre is vonatkoznak-e.
A közlemény szerint a büntetés összegének meghatározásakor a GVH figyelembe vette, hogy a kábeltelevíziózás területén piacvezető vállalkozásról van szó, amely kiterjedt reklámtevékenységet folytatott. Ezen túl súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a GVH.
Szélessávú étlap - nagy net teszt
Három csomagküldőt büntetett a GVH
Akciós újságok: félrevezetésért bírságolt a GVH
MTI