Megszabadulna a regisztrációs adótól a Jobbik
A Jobbik eltörölné a regisztrációs adót és a jelenlegi 50-ről 125 köbcentiméterre emelné a segédmotor-kerékpárok lökettérfogat-határát.
Volner János, a párt szakpolitikusa sajtótájékoztatóján jelezte, javaslataiktól több állami bevételt, illetve a nagyvárosi légszennyezés csökkentését várja.
Az ellenzéki képviselő szerint a Fidesz-kormánynak észre kellene vennie, hogy a 2003-ban bevezetett regisztrációs adó miatt egyre többen vásárolnak külföldön gépkocsit, ezért az állam jelentős bevételtől esik el.
Volner János arra is felhívta a figyelmet, hogy a regisztrációs adó miatt már az Európai Unió is kifogást emelt, mert azt a közösségi joggal ellentétesnek tartják.
A szakpolitikus úgy látja, a regisztrációs adó fenntartása ugyanúgy jelentős károkat okoz a magyar költségvetésnek, mint a magas üzemanyagárak, ami miatt a Magyarországon átutazó külföldi kamionosok és a magyar fuvarozók nagy része inkább a környező országokban tankol.
Volner János közölte azt is, hogy a parlament gazdasági és informatikai bizottsága közlekedési és infrastrukturális albizottságának tagjaként kezdeményezte a 125 köbcentiméteres lökettérfogatú kismotorok segédmotor-kerékpárrá történő minősítését.
Mint mondta, meggyőződése, hogy ezzel a lépéssel csökkenhetne a nagyvárosok zsúfoltsága, jelentősen csökkenhetne a légszennyezés és parkolóhelyek tömegei szabadulhatnának fel.
Volner János szerint nagyon sok autóst jelenleg az tart vissza a városi robogós közlekedéstől, vagy az elővárosi, agglomerációs ingázástól, hogy az 50 köbcentiméteres lökettérfogatú segédmotor-kerékpárokat veszélyesnek tartják, mivel azokkal nem lehet felvenni a városban közlekedők tempóját.
A szakpolitikus törvénymódosítást kezdeményezett, illetve határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlés elé a két ügyben.
MTI