A Publicis Hungary Reklámügynökség korábbi ügyvezetője Baráth Péter lett a stratégiai kommunikációs főigazgató, a kormánystratégia marketingkommunikációját a McCann Ericksontól érkezett Kirsch Zsuzsa irányítja, a miniszterelnöki kabinetben pedig a PR igazgatói posztot Rózsa Györgyi, a Lowe GGK kommunikációs ügynökség korábbi PR igazgatója tölti be.
Kiválasztásukban részt vett a kormány HR-eseként emlegetett Szetey Gábor, aki korábban szintén az üzleti szférából érkezett, s munkájának hatása ma már a kormányzati munka egyéb területein is érzékelhető. Hogy konkrétan mit jelentenek majd e változások a kormányzati kommunikációban az a jövő kérdése.
Kormányzati forrásaink szerint sokan vannak, akik az állami irányításban idegenkednek az üzleti életben honos eszközök, módszerek befogadásától, de például a közigazgatásban leginkább jártas kormánytag, Kiss Péter meggyőzően támogatja az elképzeléseket, és értékeli Szetey eddigi teljesítményét. Az üzleti életben, a gazdaság területén szerzett ismeretek, tapasztalatok elfogadására példaként hozzák fel Bajnai Gordon fejlesztési kormánybiztost is, akinek szintén sikerült munkájával elfogadtatni magát, s kormányközeli körökből sokan úgy látják, hogy miniszterként is megállná a helyét.
GR