.jpg)
A szóvivő rámutatott: a szakszervezetek nem tudták elfogadni a BKV Zrt. vezetőségének ajánlatát, mert abban nincs szó a paraméterkönyv visszavonásáról, és nem adtak garanciát arra vonatkozóan, hogy tárgyalásokat kezdeményeznek az illetékesekkel a cég gazdasági problémáinak megoldására.
Nem sikerült megállapodnia a BKV Zrt. vezetőségének és a szakszervezeteknek a csütörtöki, utolsó tárgyalási napon sem, így az érdekképviseletek megtartják pénteki munkabeszüntetésüket. |
A szakszervezetek csütörtökön a sztrájk technikai lebonyolításával foglalkoznak, legközelebb jövő hét kedden ülnek tárgyalóasztalhoz a cég vezetőségével, "de amennyiben szerdán olyan jelzés érkezik a kormányzat vagy a tulajdonos részéről, ami befolyásolná a pénteki sztrájkot, akkor hajlandóak vagyunk a tárgyalóasztalhoz ülni" - tette hozzá Nemes Gábor.
A Népszabadság szerint éjféltől várhatóan ismét megbénul a vasút: folytatja ugyanis február 1-je óta többször felfüggesztett gördülő sztrájkját a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete. Bárány Balázs, a tömörülés alelnöke a lapnak elmondta, hogy a végső döntést csütörtök kora délutánig hozza meg a VDSZSZ erre illetékes testülete. Vakvágányon: soha nem lesz vasutas-megállapodás? |
A BKV Zrt két alvállalkozóját nem érinti a sztrájk, így a Nógrád Volán és a VT Transman zavartalanul üzemelteti összesen 20 járatát a bérelt viszonylatokon a pénteki munkabeszüntetés alatt is. A normális menetrend szerint közlekedik a főként Budafokon és a XI. kerületben üzemelő 150-es, a 14 és 114-es, 30-as, a 41-es és 41 gyors, az 50-es, 58-as, a 250-es, a 13-113-113A, és a 87-87A-187 jelzésű autóbusz.
A hétköznapi menetrend szerint járnak majd a IV., XIV. és a XVII. kerületben közlekedő 88-as, 120-as, 147-es, 170-es gyors jelzésű buszok is. A múlt héten hétfőn tartott félnapos sztrájk alatt ugyanakkor az alvállalkozókkal együtt is csak a teljes szolgáltatás hét százaléka üzemelt.
A szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy jelenleg napi kétmillió utast szállítanak a BKV járművei, s ha leáll a közösségi közlekedés, ezeknek az utasoknak is autóba kellene ülniük vagy gyalog kellene útnak indulniuk. (Kerékpárral rendszeresen ma még nagyon kevesen közlekednek a fővárosban, hétvégeken néhány tízezerre tehető a kerékpárosok száma a budapesti utcákon.)
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közlése szerint a tárca most csak szakmai segítséget tud adni a BKV-nak, pénzt nem. Demszky-Kákosy randi BKV-ügyben |
A közoktatásról szóló törvény alapján minden iskolaigazgató mérlegelheti, hogy az irányítása alatt lévő iskolában a sztrájk napján megtarthatók-e a tanítási órák. Az intézményvezetők a hiányzók és bejárók magas száma miatt rendkívüli tanítási szünetet rendelhetnek el, az iskoláknak azonban gondoskodniuk kell a tanulók felügyeletéről.
Ok nélkül lesz sztrájk?
A többség támogatja a BKV-sztrájkot
Kárt okoz a sztrájk? Esély sincs bizonyítani
Nemes kezdeményezés, bukásra ítélve
Beintenek Demszkynek: nincs több pénz a BKV-ra
MTI