Microsoft: aki a kicsit nem becsüli
Azután, hogy a Microsoft sikertelen kísérletet tett a közelmúltban a Yahoo megszerzésére egy több mint 45 milliárd dolláros üzlet keretében, kisebb akvizíciók révén igyekszik fejleszteni on-line szolgáltatásainak színvonalát. A Mirosoft e cél érdekében kötött megállapodást a napokban a Greenfield Online Inc-el, amelynek 486 millió dollárt fizet.
A Connecticut állambeli Greenfield az interneten végez fogyasztói felméréseket, utazók, vásárlók, kisállattartók, és több más fogyasztói csoport körében. Az így megszerzett adatokat hasznosíthatja a Microsoft a jövőben úgy, hogy a különböző fogyasztói csoportoknak megfelelő on-line szolgáltatásokat épít ki.
A Microsoft 17,5 dollárt fizet a Nasdaq-on forgalmazott Greenfield részvényeiért. A Greenfield, amely korábban 15,5 dolláros részvényenkénti áron kötött szerződést egy másik, a Quadrangle Group társasággal, most, mivel a Microsoft jobb ajánlatát választotta, a korábbi szerződés felmondása miatt 5 millió dolláros felmondási díjat fizet a Quadrangle-nak.
Ciki számok: az XP miatt veszik meg a Vistát
Bill Gates milliárdokat ajánl cigiért cserébe
Átpártolnak a Firefoxhoz az internetezők
MTI