Milliárdokat hozott a cigaretta elleni harc
Amerikai kutatók számításai szerint 15 év alatt 86 milliárd dollárral csökkentette az egészségügyi kiadásokat Kalifornia állam széles körű dohányzásellenes kampánya. A kampányba befektetett 1,8 milliárd dollár 15 év leforgása alatt nagyjából 50-szeresen térült meg - hangsúlyozták a kutatók, hozzátéve, hogy a leszoktató program nagyon gyorsan és igen széles körben fejtette ki pozitív hatását: szinte azonnal csökkent a szívrohamok és a tüdő különböző megbetegedéseinek száma.
Az 1989-ben indított kampány abban különbözik más dohányzásellenes programoktól, hogy nem a tinédzsereket, hanem a felnőtt lakosságot célozta meg; egyrészt egy agresszív médiakampány segítségével, másrészt olyan újszerű hatósági intézkedések bevezetése révén, mint a füstmentes helyek kialakítása.
A kutatás adatai szerint a kampánynak köszönhetően 3,6 milliárd dobozzal kevesebb, körülbelül 9,2 milliárd dollárral kisebb értékű cigaretta kelt el a vizsgált, 1989 és 2004 közti időszakban. A bízató eredmények szerint lehetséges tehát ellensúlyozni a dohánygyárak füstölésre buzdító reklámjait, amelyekre a cégek évi 13 milliárd dollárt költenek.
Dohányzásba hajszolnak a filmek
Bagó nélkül vastagabb lehet a boríték
Szivatás: a mentollal trükköznek a dohánygyárak
MTI