.jpg)
A virtuális szolgáltatók számára a piacra lépés akkor reális lehetőség, ha a penetráció - azaz a mobiltelefonok elterjedtsége egy országban - meghaladja a 70 százalékot. "A diszkont szolgáltatók nem forgalmaznak ugyanis olcsó mobilkészülékeket, hanem a meglévőkhöz kínálnak jóval olcsóbb szolgáltatást" - húzta alá Schannen Frigyes, a Roland Berger budapesti irodájának ügyvezető igazgatója.
A jelentős országos lefedettség miatt a virtuális szolgáltatók megkülönböztetett érdeklődést mutatnak a magyar, a cseh és a lengyel piac iránt. Magyarországon a lefedettség jelenleg 101 százalék, de - ennek ellenére - a piacon még mindig nincs jelen virtuális szolgáltató.
A Roland Berger információi szerint éppen ezért már több potenciális piaci belépő folytat tárgyalásokat a mobilszolgáltatókkal. Az elemzők úgy vélik: hamarosan megjelenhet mobilkínálatával a külföldön már tapasztalatokat szerzett UPC, de korábban a Tesco is jelezte érdeklődését.
Az 1967-ben alapított Roland Berger Strategy Consultants a világ vezető stratégiai tanácsadó cégei közé tartozik. A vállalatcsoport az egész világon tevékenykedik, 23 országban 33 irodát tart fenn. Tavaly a cég 1.700 alkalmazottal mintegy 555 millió eurós árbevételt ért el. A cég tulajdonosi struktúráját tekintve független, jelenleg mintegy 150 partner kizárólagos tulajdonában van.
Narancsot vett a Deutsche Telekom
Megint több lett a mobilos
Lassan elnémulnak a mobilok
MTI