.jpg)
Az úthasználati jogosultság értékesítési és ellenőrzési feladatait az ÁAK Zrt. látja el a magyarországi gyorsforgalmi úthálózaton és a teherjárművek számára díjköteles főutakon, a vállalat négyféle ellenőrzési módszert alkalmaz: fix kamerás, mobilkamerás, mobilcsoportos és tereléses ellenőrzéseket.
A tereléses ellenőrzések során a járműveket az erre a célra kiválasztott pihenőbe terelik, ahol az akcióban résztvevő hatóságok (ÁAK Zrt., Rendőrség, Vám- és Pénzügyőrség, Közlekedési Felügyelet) külön-külön is megvizsgálják azokat.
A tereléses ellenőrzések alkalmával az autósok ingyenes láthatósági mellényeket kapnak, egyrészt kárpótlásul az okozott kellemetlenségért, másrészt balesetbiztonsági megfontolásokból, hiszen ezek használata erősen ajánlott autópályán történő megálláskor - hangsúlyozza a közlemény.
A jövőben a tavasztól őszig tartó időszakban lehet számítani tereléses ellenőrzésekre a hazai autópálya-hálózat bármely pontján, ezek időpontját az ÁAK Zrt. - az akció sikeressége érdekében - nem hozza nyilvánosságra.
Az ÁAK Zrt. szerint az alkalmazott ellenőrzési módszerek szinte lehetetlenné teszik, hogy az e-matricával nem rendelkező autósok retorzió nélkül használják a magyar gyorsforgalmi úthálózat és a főutak díjköteles szakaszait. A társaság felhívja a figyelmet arra, hogy a jogszabályok szerint a díjköteles útszakaszokat csak érvényes e-matricával lehet igénybe venni, tehát azt már a pályára való felhajtás előtt meg kell vásárolni.
Azt is hangsúlyozzák, hogy az úthasználóknak az aláírásukkal, vagy virtuális e-matricavásárlás során jóváhagyó válaszüzenetükkel kell igazolniuk a matricavásárlás folyamata során kapott bizonylaton szereplő ellenőrző adatok (rendszám, díjkategória, érvényesség) helyességét, ezért érdemes ezeket a nyugtázás előtt alaposan leellenőrizni.
Sokkal többen járnak autópályán
Csúszik az elektronikus útdíjszedési rendszer
Szlovénia is áttér a matricára
MTI