A közzétételt a Magyar Biztosítók Szövetsége - a napilapok árversenye után - rendelte meg, s magának is fenntartott három oldalt, amely a közérdekű információk mellett a fedezetlenségi és az országhatáron kötött biztosítási díjakat tartalmazza. Az előbbit arra az időszakra kell fizetni, amikor az autósnak nem volt kgfb-je, és a díj jóval magasabb, mint bármelyik biztosító éves díja.
A héten a Generali-Providencia Biztosító szervezett háttérbeszélgetést, ahol a szakemberek elmondták, hogy a részletes tarifatáblázatok közlése szerintük nem szolgálja az ügyfelek érdekét és nem segíti elő a transzparenciát. "Ezek a táblázatok az ügyfelek nagy részét nem is érdeklik, annál inkább a konkurenciát. A biztosító egyetlen nagy értéke a tapasztalata, az a tudás, amely alapján kockázati rangsort tud felállítani a díjak megfelelő indexálásához. Ezt kell a kirakatba raknunk most" - mondta akkor Jákfalvi Zoltán üzletági vezető. |
A piacvezető Allianz Biztosító tarifái hat és fél oldalt foglalnak el. Itt a szerződők az életkoruk alapján kapnak pontokat, majd ezeket összevetve a kocsi teljesítményével határozható meg a díj, amelyet befolyásol még a szerződő lakóhelye és a kocsi típusa is. A flotta-tarifa itt három és fél oldalt tesz ki. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) felhívta a biztosítók figyelmét arra, hogy a flották díjait is úgy kell meghatározni, hogy azok kiszámíthatók legyenek a lapban megjelent táblázatokból.
Az Aegon a motorteljesítmény-kategóriákat ketté bontja, ezeken belül a hengerűrtartalom szerint tovább differenciál. Például a 71-100 kW kategória 85 kW-nál bomlik ketté, és a 71-85 kW közti tartományt hat további részre osztotta a biztosító a hengerűrtartalom szerint. A motor teljesítménye és az életkor függvényében 5 táblát ad meg az Aegon, ezek díjai a szerződő lakóhelye szerint változnak. Külön korrekciós tényezők vonatkoznak azokra, akik a most kezdődő kgfb kampányban, illetve azok részére, akik jövőre kötnek szerződést.
A Genertel - a Generali direkt internetes biztosítója - öt oldalon tette közzé a tarifáit. Ez a biztosító is differenciál a motor teljesítményén belül annak hengerűrtartalmával is, és külön táblákat használ a VIP ügyfeleknek.
A Groupama Garancia Biztosító terjedelme szintén öt oldal, náluk a motorteljesítmény, a szerződő életkora és a területi besorolás az alapvető díjmeghatározó tényező. A flottákra korrekciós szorzókat ad meg a biztosító.
A MABISZ hamarosan elindítja díjnavigátorát, amellyel lehetőség lesz a díjak összehasonlítására. A szolgáltatás azonban jelenleg nem él, és a héten tartott sajtótájékoztatón sem tudták még megmondani a szövetségnél, pontosan mikortól lesz majd elérhető a navigátor. A szövetség honlapja nemrég megújult, könnyebben kezelhető és átláthatóbb lett. Az alkusz portálok már beindtották hasonló szolgáltatásaikat. |
A Közlekedési Biztosító Egyesület (KÖBE) is differenciál a hengerűrtartalommal a motorteljesítményen belül, és - hasonlóan a legtöbb biztosítóhoz - a területi besorolást használja.
A most piacra lépő Astra Biztosító egy viszonylag egyszerű, az életkor, a lakóhely és a motor teljesítménye alapján készült táblázatban adja meg az alapdíjat, amit kedvezményekkel korrigál. A települések területi besorolása a leghosszabb a tarifatáblában.
A Magyar Posta Biztosító, az MKB Általános Biztosító és a Signal egyaránt két-két oldalt vett igénybe a tarifáira. A Posta különdíjat ad meg a kampányra, s az azt követő időszakra. Az MKB a motor teljesítményét az autó típusával kombinálja, míg a Signal 5-5 földrajzi terület, és életkor szerint tesz különbséget, a kW-kategóriákon belül. Az Union Biztosító kedvezményt ad hűséges ügyfeleinek és a tapasztalt vezetőknek.
Az Uniqa 6 területi és szintén 6 életkori besorolást alkalmaz, kedvezményeinek száma pedig 16. Például, aki a kocsi vásárlásakor a márkakereskedőnél köt kgfb szerződést, 10 százalék kedvezményt kap.
A Wabard az egyetlen társaság, amely képleteket ad a díjak kiszámítására.
MTI, Privátbankár