.jpg)
Amíg a háztartási vegyiáru és kozmetikum értékben mért bolti forgalmából 12,8-ról 13,4 százalékra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya 2007 első felében a tavalyi év első hat hónapjához képest, addig a mutató az élelmiszereknél 17,8 százalékról 19,2-re nőtt.
Majdnem minden üzlettípusban emelkedett a láncok saját márkáinak részaránya. Ebből a szempontból kiemelkedő szerepet játszanak a diszkontok. Az ott értékesített élelmiszerekből 48, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból 47 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, forintban számolva. A növekedés mértéke, 2007 első féléve és a tavalyi első félév között az előbbinél 5, az utóbbinál 3 százalékpont.
Az adatok a Nielsen által mért 86 élelmiszer és 61 vegyiáru kategória forgalmi mutatóit összegzik. |
Az átlagot leginkább meghaladó mértékű a kereskedelmi márkák piaci részesedése az állateledelnél, a mélyhűtött áruknál és az úgynevezett reggeliző termékeknél volt. A legalacsonyabbat a forró italnál, alkoholtartalmú italnál és édességnél mértek. A vegyiáruk és kozmetikumok sorában a háztartási papír és a babaápolási kategória emelkedik ki, a kereskedelmi márkák magas részarányával. Legkevésbé a hajápolás, szájápolás és férfi kozmetikum kategóriában játszik szerepet a kereskedelmi márka.
Nyalunk, mint a bajnokok!
A nők még mindig jobban fújják magukat
Éljen a dobozos!
Többször megyünk a boltba, de miért?
Diszkontban a saját márkás termék a menő
MTI