
A menetíró (tachográf) készülékek használatáról 2005-ben hozott rendeletet a gazdasági és közlekedési miniszter, ez egészül most ki a módosító rendelettel úgy, hogy az megfelel a közben született újabb uniós előírásoknak is. Miután a tachográf csak arra az időre ad információt a vezetőről, amíg dolgozott, elképzelhető, hogy a munkavégzés előtti napokban is ezt tette, de olyan járművön, amelyen nem kötelező menetíró készüléket használni. Azért, hogy a munkavégzés előtti időt is ellenőrizni lehessen, a rendelet kiegészül a "Tevékenység igazoló lap"-ra vonatkozó szabályokkal.
Minden olyan napra, amelyen a gépjárművezető nem végzett munkát tachográffal felszerelt kocsin, igazoló lapot kell kiadnia az üzembentartónak. Az igazoló lap mindenekelőtt tartalmazza az üzembentartó adatait, és a lapot kiállító alkalmazott nevét, beosztását, majd a gépjárművezető személyi adatai beleértve - vagylagosan - a jogosítvány, a személyi igazolvány, illetve az útlevél számát. Ezt követően a vezetéssel nem töltött időszak
megjelölése kerül sorra, majd be kell ikszelni annak okát: betegállományban volt, szabadságát töltötte, illetve tachográf nélküli kocsit vezetett az alkalmazott.
A szabályok szerint az üzembentartó - lapot kiállító - alkalmazottja dátumozza és aláírja a dokumentumot. Ezzel azonban nem fejeződik be a kitöltés, mivel a gépkocsivezetőnek is nyilatkoznia kell arról, hogy a megjelölt napokon nem vezetett tachográffal kötelezően ellátandó járművet, amit az aláírásával hitelesít. Az igazoló lapot a vezetőnek magánál kell tartania, hogy ellenőrzéskor fel tudja mutatni. A rendelet szeptember 7-én lép hatályba.
Lejárt az autópálya-matricák ideje
Gyanús műszakik miatt vizsgálódnak
Óvatosan a nyomtatványokkal!
Elkészült az ezredik autópálya-kilométer
Éves matricát nyerhet, ha helyesen válaszol!
MTI