1p
A kereskedelmi láncok által kiadott akciós újságok száma évről évre egyre nő, de ezzel párhuzamosan egy minőségi és tartalmi fejlődés is kezdődött - derült ki a Gfk felméréséből
A kereskedelmi láncok által kiadott akciós újságok száma évről évre egyre nő, de ezzel párhuzamosan egy minőségi és tartalmi fejlődés is kezdődött – derült ki a GfK Hungária Leaflet Monitor 2006 jelentéséből. A már az elektromos árucikkek hirdetésében is egyre népszerűbb hirdetési eszközt szinte minden kereskedelmi csatorna alkalmazza. Az akciós kiadványokban hirdetett legtöbb termék az élelmiszerkategóriákból kerül ki

A 2006. évben jellemző folyamatokat összegző Leaflet Monitor jelentés szerint az akciós kiadványok piaca – az előző évekhez hasonló tendenciát felmutatva – úgy minőségileg, mint tartalmilag is fejlődik, annak ellenére, hogy a kiadott leafletek száma egyre nő. Terjedelem szempontjából szintén növekedés tapasztalható, azaz e kiadványok átlagos oldalszáma magasabb, mint egy évvel korábban volt. Általánosan igaz, hogy kommunikációs eszközként szinte az összes kereskedelmi csatorna használja az akciós újságokat.

Az akciós újságokban hirdetett kategóriák körét vizsgálva jól látható, hogy e tekintetben továbbra is az élelmiszer kategória a legjelentősebb: 2006-ban a hirdetett termékek 35,7 százalékát adják. Az élelmiszer és vegyi áruk kategóriája összességében a hirdetett termékeknek közel felét (46 százalék) teszik ki.

A kereskedelmi láncok által kiadott újságokban egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a GfK Hungária által 2004 óta vizsgált nem élelmiszer jellegű termékek, hiszen sok kereskedő már külön leafletet jelentet meg számukra. A non-food piacon belül külön kiemelt szerep jut az elektromos áruk és a barkácsáruk kategóriájának. Természetesen e kategóriák értékesítésében figyelembe kell venni egyfajta szezonális jelleget, hiszen a háztartási gépek és a szórakoztató elektronikai termékek hirdetéseinek száma például a karácsonyi ünnepek előtt ugrik meg, ami ugyanígy elmondható a barkácsáruk kategóriájáról a tavaszi és nyári szezonban.

Élelmiszer kategóriába tartozó terméket 2006 során mintegy 1064 db leafletben jelentettek meg. Az egyes élelmiszer kategóriák akciós kiadványokban elfoglalt súlyát tekintve továbbra is őrzi elsőségét az ital- és húsáru kategória, mely a legtöbb kereskedelmi lánc leafletjében több oldalt is elfoglal. Az élbolyban találjuk még a tejtermékeket, édességeket, kekszeket; a tartós élelmiszereket és a zöldség-gyümölcs árut.

Érdekesség, hogy bár arányaiban a legtöbb leafletet a hipermarketek adják ki, az általuk és a kis vegyesboltok által hirdetett termékek számában mégis alig van különbség. Sőt, a jelentősebb élelmiszer kategóriákban a vegyesboltok által akcióban meghirdetett termékek száma megelőzi a hipermarketekét. Az édességek, kekszek kategóriában a hirdetések mintegy 29 százalékát adják a vegyesboltok szemben a hipermarketek kiadványaiban jellemző 21 százalékkal; az italáru esetében a vegyesboltok a hirdetések 28 százalékát, a hipermarketek a 27 százalékát adják. A húsáruk hirdetésszámában is alig van különbség a két értékesítési csatorna között: az összes hirdetésszámhoz a hipermarketek mintegy 34 százalékkal, a vegyesboltok pedig 33 százalékkal járulnak hozzá.

Fejezetek egy Kosaras naplójából:
Mivel tömjük a gyereket? Nagy Húsvéti Csokinyúl-teszt, képekkel
Magasnak és erősnek kell lenni a túléléshez - bizonyíték képekkel
Ittunk és szidtunk: csak a teszt lett NAGY
Olcsó sört akar? Megmondjuk, mit NE vegyen! Nagy Gagyisör-Teszt, képekkel
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG