A 2006. évben jellemző folyamatokat összegző Leaflet Monitor jelentés szerint az akciós kiadványok piaca – az előző évekhez hasonló tendenciát felmutatva – úgy minőségileg, mint tartalmilag is fejlődik, annak ellenére, hogy a kiadott leafletek száma egyre nő. Terjedelem szempontjából szintén növekedés tapasztalható, azaz e kiadványok átlagos oldalszáma magasabb, mint egy évvel korábban volt. Általánosan igaz, hogy kommunikációs eszközként szinte az összes kereskedelmi csatorna használja az akciós újságokat.
Az akciós újságokban hirdetett kategóriák körét vizsgálva jól látható, hogy e tekintetben továbbra is az élelmiszer kategória a legjelentősebb: 2006-ban a hirdetett termékek 35,7 százalékát adják. Az élelmiszer és vegyi áruk kategóriája összességében a hirdetett termékeknek közel felét (46 százalék) teszik ki.
A kereskedelmi láncok által kiadott újságokban egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a GfK Hungária által 2004 óta vizsgált nem élelmiszer jellegű termékek, hiszen sok kereskedő már külön leafletet jelentet meg számukra. A non-food piacon belül külön kiemelt szerep jut az elektromos áruk és a barkácsáruk kategóriájának. Természetesen e kategóriák értékesítésében figyelembe kell venni egyfajta szezonális jelleget, hiszen a háztartási gépek és a szórakoztató elektronikai termékek hirdetéseinek száma például a karácsonyi ünnepek előtt ugrik meg, ami ugyanígy elmondható a barkácsáruk kategóriájáról a tavaszi és nyári szezonban.
Élelmiszer kategóriába tartozó terméket 2006 során mintegy 1064 db leafletben jelentettek meg. Az egyes élelmiszer kategóriák akciós kiadványokban elfoglalt súlyát tekintve továbbra is őrzi elsőségét az ital- és húsáru kategória, mely a legtöbb kereskedelmi lánc leafletjében több oldalt is elfoglal. Az élbolyban találjuk még a tejtermékeket, édességeket, kekszeket; a tartós élelmiszereket és a zöldség-gyümölcs árut.
Érdekesség, hogy bár arányaiban a legtöbb leafletet a hipermarketek adják ki, az általuk és a kis vegyesboltok által hirdetett termékek számában mégis alig van különbség. Sőt, a jelentősebb élelmiszer kategóriákban a vegyesboltok által akcióban meghirdetett termékek száma megelőzi a hipermarketekét. Az édességek, kekszek kategóriában a hirdetések mintegy 29 százalékát adják a vegyesboltok szemben a hipermarketek kiadványaiban jellemző 21 százalékkal; az italáru esetében a vegyesboltok a hirdetések 28 százalékát, a hipermarketek a 27 százalékát adják. A húsáruk hirdetésszámában is alig van különbség a két értékesítési csatorna között: az összes hirdetésszámhoz a hipermarketek mintegy 34 százalékkal, a vegyesboltok pedig 33 százalékkal járulnak hozzá.
Fejezetek egy Kosaras naplójából:
Mivel tömjük a gyereket? Nagy Húsvéti Csokinyúl-teszt, képekkel
Magasnak és erősnek kell lenni a túléléshez - bizonyíték képekkel
Ittunk és szidtunk: csak a teszt lett NAGY
Olcsó sört akar? Megmondjuk, mit NE vegyen! Nagy Gagyisör-Teszt, képekkel