
A német diszkontlánc bő egy éve jelentette be, hogy Magyarországra jön. Az élelmiszerdiszkont-óriás néhány év alatt négyszáz boltból álló üzletláncot húzna fel nálunk, ebből 40-50-et az első évben. A cikk szerint az agresszív árstratégiájával taroló német lánc az idén ugyanakkor még nem robbantja az itteni piacot, hosszú távon azonban átrendezheti az erőviszonyokat. Most kezdődik az igazi verseny - mondta ez egyik nagy hazai lánc vezetője a hamarosan nyitó Aldira utalva.
Magyarországra jön a Müller
A cég egyébként ott spórol, ahol csak tud - írják. Mindenekelőtt olyan alacsonyan tartja a dolgozók számát, amennyire csak lehet. Az angol Aldi például azért nem közli a helyi üzletek a telefonszámait a telefonkönyvben, hogy a befutó külsős hívások se zavarják a bolt munkáját. Kezdetben egyáltalán nem reklámoztak, Németországban még ma is kizárólag az üzleten belül elhelyezett szórólapokkal tudják le a vevőtájékoztatást. És persze az Aldi sem költ polcszervizre. A Nielsen megfigyelései szerint pedig a lengyel boltokban pedig kizárólag kézpénzzel lehetett fizetni.
Az viszont már biztos, hogy piacra lépésnek egyelőre a kereskedelemben dolgozók a haszonélvezői. Az Aldi ugyanis nyomott áraival a versenytársak vevőit, magasabb munkabérekkel pedig a dolgozóit próbálja átcsábítani - olvasható az újság mai számában.
Megfizetünk a tisztaságért is
Szeretjük a fél literes dobozost
Nem csak sonkára gyúrnak a nagyok
A hipermarketek megeszik a kicsiket (hanganyag)
Már nem ódzkodunk annyira a netes vásárlásoktól
Népszabadság