A nemzetközi kereskedelmi láncok viszonylag új célpontja az ország, miután a gazdaság gyors növekedése az elmúlt években nagymértékben emelte a kiskereskedelem forgalmát és így az üzlethelyiségek iránti igényt is - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. Mindez a közlemény szerint jó alap a növekedéshez, és a kereskedők, valamint a befektetők piacról alkotott pozitív várakozásaival kiegészülve a jelek arra utalnak, hogy az Egyesült Királyság első helyezése veszélyben lehet.
A vezető nemzetközi kiskereskedelmi márkák piaca közel sem telített a régiónkban - összegezte az elemzést Konthur Adrienne, a CB Richard Ellis budapesti ügyvezető igazgatója. |
A felmérés arra is kitér, hogy milyen típusú kereskedelmi láncoknak van a legnagyobb nemzetközi jelenléte: a luxustermékekkel kereskedők a legdominánsabbak, 90 százalékuk több, mint 10 piacon van jelen. Ez az arány jelentősen meghaladja az élelmiszerkereskedők 60 százalékos, vagy a ruhát, cipőt és kiegészítőket forgalmazók 54 százalékos képviseletét. Legkevésbé az általános nagyáruházak "szeretnek utazni": csupán 5 százalékuk létezik 10 vagy több piacon.
Magyarországon a 250 vezető üzletlánc alig 28%-a van jelen, ezzel hazánk a lista középmezőnyében helyezkedik el. Valamivel globálisabb a lengyel és a cseh kiskereskedelem, hiszen mindkét országban a vizsgált nemzetközi márkák több mint harmada már megtalálható. Azonban a tőlünk keletre fekvő országoknál, vagy a nálunk lényegesen magasabb vásárlóerővel rendelkező Szlovéniánál a magyar piac egyértelműen globalizáltabbnak mondható - állapítja meg a CBRE.
Imádjuk a gyümölcsjoghurtot
Édes élet: legjobban szeletelni szeretünk
A magyarok kis híján lenyomják a Tescót
Most kezdődik csak a tánc: startvonalon az Aldi
Megfizetünk a tisztaságért is