.jpg)
A Rail Cargo Austria az osztrák ÖBB államvasúti holdingtársasághoz tartozik. Ez utóbbinak vezetője, Martin Huber hangsúlyozta egy bécsi sajtóbeszélgetésen, hogy a holding "teljes mértékben támogatja a beruházási döntést".
Az ÖBB 2010-re Kelet- és Közép-Európa vasúti teherszállítási forgalmában vezető szerepre akar szert tenni - mondta Huber. A konszernnek jelenleg 60 üzleti részesedése van a térségben. 2006 őszén ugyan hátat fordítottak a Cargo Slovakia (Zeleznicna spolocnost Cargo Slovakia, ZSSK Cargo) privatizálásának, de ennek oka a szlovákiai politikai változásokban rejlett, maga "az ajánlat nagyon is megfelelő volt."
"Ha a MÁV és a ZSSK Cargo privatizálása egyidejűleg történt volna, a MÁV mellett álltunk volna ki"- érvelt Huber a magyar teherfuvarozási cég megszerzése mellett.
Poschalko hangsúlyozta, hogy más feltételekkel nem tudták volna megszerezni a magyar céget, az utolsó ajánlati fordulóban ugyanis a vételár lényegében már eldőlt. A holland New World Resources Transportation BV valamivel 400 millió euró alatti ajánlatot tett, de ezt a céget kizárták a versenyből, mivel túl sok változtatást kívánt az adásvételi szerződésben. Ha a Cargo Austria kevesebbet ajánlott volna, akkor licitversenybe került volna a második helyezett Spedtransszal, jegyezte meg Poschalko.
Arra a kifogásra, hogy az osztrák cég a MÁV-tól csak ócskavasnak jó vagonokhoz jutott, Poschalko azt válaszolta, hogy a vagonok átlagéletkora 26 év, ám a tehervagonok átlagosan 40-45 évig használhatók. A MÁV Cargótól megszerzett vagonok közül 9 ezer "azonnal bevethető", selejtezésre 2 ezer érett meg, de - mint mondta - ezek is jelentős ócskavasértékkel rendelkeznek. A használható 9 ezer vagon hiányában a cégnek napi 15 euróért kellene vagonokat bérelnie, ami évi 49 millió euróra rúgna. Előnyös az is az osztrák cégnek, hogy a MÁV Cargoval együtt megszerzett miskolci javítóműhelyben 30 százalékkal alacsonyabb költséggel végezhetik el a vagonok nagyrevízióit.
Az ÖBB nem közölt részleteket a vétel pénzügyi megvalósításáról. A Cargo Austria részben készpénzben fizet, részben hitelt vesz fel. Huber szerint előnyös az, hogy a befektetők a mostani ingadozó pénzpiacon hitelfelvételhez folyamodnak. Az üzlet pénzügyi részleteiről hat-nyolc hét múlva többet tudnak majd - tette hozzá.
A MÁV Cargónál megkötötték a bérmegállapodást
Macerás pótolni a kirúgott MÁV-vezéreket
Lezárult a MÁV Cargo privatizációja: cél a vezető szerep (hanganyag)
Ott a szignó a MÁV Cargo eladásán
MTI