Nagyot buktak a Bombardier gépén a skandinávok
A vállalat tavaly ősszel kivonta a forgalomból mind a 27 Bombardier Q400-as repülőgépét, miután rövid idő alatt három kényszerleszállás is volt ilyen géppel a futómű hibája miatt. A gépek leállítása 500 millió korona veszteséget okozott a vállalatnak, és várhatón még az idén is 700-800 millióval megterheli a mérleget. A SAS légitársaság - amelynek felerészben a svéd, a dán és a norvég kormány a tulajdonosa, másik fele magánkézben van - kártérítést követel a Bombardier-től a kiesett bevétel miatt.
Sok más légitársasághoz hasonlatosan a SAS is küzd a kapacitásfelesleggel, az olcsó légitársaságok hatalmas versenyével és az emelkedő üzemanyagköltséggel. A társaság költségcsökkentést ígért, és szervezeti átalakításba kezdett.
Hihetetlen mázli: kényszerleszállás száraz tankkal
A British Airways erős volt tavaly
Az a bizonyos, ami üzemanyag nélkül repült
Új fapados Európa egén
Malév: csak emlék lesz a papírjegy
MTI