Napról napra többen netezünk
Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 1,474 millió volt Magyarországon, az egy évvel korábbi 1,220 millió és a 2007 végi 1,327 millió után. Az idén július végén több mint 1,46 millió volt a vezetékes szélessávú előfizetések száma, szemben az egy hónappal korábbi 1,447 millióval.
A közlemény szerint a hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL internet szolgáltatásra előfizetők száma augusztusban alig 0,3 százalékkal 784 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató, az UPC, a T-Kábel, a Fibernet és a DIGI szélessávú internet-előfizetőinek száma 1,46 százalékkal 497 ezerre emelkedett.
A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internet szolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 690 ezerre emelkedett augusztus végére.
Augusztusban a bekapcsolt vezetékes telefonvonalak száma 11,4 ezerrel 3,160 millióra csökkent, így a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a július végi 31,60-ről 31,49-re mérséklődött, a háztartások telefonellátottsága pedig a vizsgált hónapban 63 százalékról 62,7 százalékra esett.
Tavaly augusztusban a vonalak száma közel 10 ezerrel, 3,283 millióra csökkent. Ennek megfelelően a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma az előző havi 32,75-ről 32,66-ra mérséklődött. A háztartások telefonellátottságának aránya is csökkent, a július végi 65,41 százalékról 64,99 százalékra.
Az NHH adatai szerint az idén augusztusban a kezdeményezett hívások időtartama 485 millió perc volt, 4,72 százalékkal kevesebb, mint júliusban. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 160,5 percről 153,5 percre csökkent, míg a hívások átlagos hossza 2,95 percről 2,99 percre emelkedett.
Egy évvel korábban a kezdeményezett hívások időtartama 641 millió perc volt, 0,92 százalékkal elmaradva a júliusi értéktől. Csökkent az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama is, ez júliusban 196,3 perc, míg augusztusban 195,1 perc volt. A kezdeményezett hívások átlagos időtartama ugyanakkor nem változott, maradt 3,02 perc.
Az idén augusztusban a fogyasztók hívásaik 9 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül, és összesen 44 millió percet telefonáltak ezen a módon. A szolgáltatást a júliusinál 2,8 százalékkal kevesebben, 609 ezren vették igénybe.
Tavaly a közvetítőválasztást igénybevevők száma az előző hónaphoz képest 15 ezerrel 836 ezerre nőtt. Az előfizetők a hívásaikat a júliusi 12,84 százalék után augusztusban 13 százalékban kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül, és az előző havival megegyezően 83 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között 2008 augusztusában 5.290 számot mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 301.550 számot hordoztak. Egy évvel korábban az előfizetők 4.516 földrajzi számot, augusztus végére pedig a bevezetés óta összesen 217.514 számot hordoztak.
Vége a bújócskának: reklámozni kell a sebességet
Több a mobil előfizetés, mint a lakos
127 forintért tárcsázhatja Magyarországot
MTI