Nem csak a buja éjszaka maradt el: bekeményít a Versenyhivatal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy hónapig napi 20 ezer, azután pedig napi 30 ezer forintra bírságolja a testsúlycsökkentő tabletták, valamint férfi potencia javító készítmények forgalmazásával foglalkozó D-BS vállalatcsoportot mindaddig, amíg az érintett cégek nem tesznek eleget helyreigazítási kötelezettségeiknek - közölte a versenyhatóság szerdán az MTI-vel.
A GVH sajtóközleményében kifejtette: a fogyasztók megtévesztése miatt a hivatal 2007 októberében összesen 38 millió forintra bírságolta a Direct Best Sellers s.r.o.-t és a DBS Magyarország Kft.-t. A hivatal döntésében azt is előírta, hogy a két cég tegyen közzé helyreigazításokat azokban a lapokban, ahol a megtévesztő, valótlan állításokat tartalmazó reklámok megjelentek. A versenyhatóság tájékoztatása szerint egy 2008 februárjában végzett ellenőrzés során kiderült: a nyomtatott sajtóban közzéteendő nyilatkozatokat a két cég egyáltalán nem jelentette meg, a cégek honlapján olvasható helyreigazító nyilatkozatban pedig nem szerepelt a bírság összege, valamint helytelenül szerepelt a jogsértéssel érintett időszak is.
A két érintett cégnek a GVH által megjelölt tartalmú és a megtévesztő hirdetésekkel azonos terjedelmű tájékoztatást kellett volna közétennie, anélkül, hogy ahhoz megjegyzést, vagy észrevételt fűzne - olvasható a közleményben. A GVH szerint a bírság után a magyar piacról kivonuló két cég nem hivatkozott fizetési nehézségekre.
Amennyiben a két cég kötelezettségének nem, vagy csak részlegesen tesz eleget, a GVH a határozat kézhezvételét követő minden hónap végén az addig ki nem fizetett végrehajtási bírságot lejártnak tekinti és azt az APEH közreműködésével behajtja - fejti ki a hivatal közleményében.
Megtévesztés miatt fizethet az FHB
5 millióba kerül az Electro Worldnek a félrevezető reklám
Akciós bírság a Penny Marketnek
Átverés volt a reklám: mégsem gyógyítják a rákot
Átverés volt az akciós parfüm: megbüntették a Rossmant
MTI