.jpg)
A cég által megkérdezettek 59 százaléka azt mondta, hogy tavalyhoz képest nehezebben osztja be a pénzét, ugyanakkor csak 38 százalék fogyaszt kevesebbet, 50 százalék ugyanannyit, 12 százalék pedig növelte fogyasztását.
Az árak növekedésére, illetve a jövedelmek csökkenésére a vásárlók különbözőképpen reagálnak. 29 százalékuk minden lehetséges módon spórol, keresi az akciókat és az olcsóbb boltokat. Ebbe a csoportba elsősorban a nyugdíjasok és a falun élő, egyedülálló nők tartoznak.
A jobb anyagi helyzetben levő gyerek nélküli fiatalok, illetve egyedülállók fogyasztási szerkezete változott a legkevésbé, a megkérdezettek 27 százaléka tartozik ebbe a csoportba.
A piackutató cég által megkérdezett ezer ember 88 százaléka igyekszik akciósan vásárolni, 77 százalékuk rendszeresen megnézi a szórólapokat, az olcsóbb termékeket keresi (72 százalék), vagy kevesebbet vesz bizonyos dolgokból (67 százalék) A válaszadók 46 százaléka csökkenti megtakarításait, 15 százalék hitelt is hajlandó felvenni.
Szalókyné Tóth Judit felhívta a figyelmet arra, hogy a korábbinál többen fogadják el a boltláncok saját márkás termékeit, a Nielsen számításai szerint minden ötödik forintot saját márkás termékre költenek a vásárlók.
Akciók a pénzünkért: senki többet, másodszor
Mi szúrunk ki az eladókkal?
A nők egyre jobban beleszólnak a vásárlásba (hanganyag)
MTI