A közlemény szerint mennyiségben a konyhai törlőkendő eladásai nőttek kiemelkedő mértékben, 21 százalékkal, s nagyobb lett 2-2 százalékkal a toalett papír és a papír zsebkendő forgalom is. A Nielsen csak a szalvétánál regisztrált némi mennyiségi csökkenést.
Értékben mind a négy szegmens kiskereskedelmi forgalma emelkedett kisebb-nagyobb mértékben. Legjelentősebb szegmens a toalett papír, amelynek éves piacmérete meghaladja a 20 milliárd forintot. A papír zsebkendő bolti eladása 10 milliárd forint felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárd forintos határon, míg a szalvéta 3 milliárd forint felett jár.
A kutatás szerint a kereskedelmi márkák nagy szerepet játszanak a háztartási papíráruk értékesítésében. Az egyes termékcsoportokban a láncok saját márkáinak részaránya 31-47 százalék között mozgott az idén május-júniusban. Legalacsonyabb a szalvéta, legmagasabb a konyhai papírkendő mutatója. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben - közölte a Nielsen. |
Az eladásokat tekintve a hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább, míg a drogériák részaránya nagyobb lett a Nielsen szerint. A 400 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója gyengült: értékben a piaci részesedésük egyik évről a másikra 26-ról 24 százalékra csökkent a háztartási papíráruk kiskereskedelmi eladásaiból.
Vegetálnak a sarki kisboltok
Fordulat a drogéria-piacon
Kencefice: egyre többet kényeztetjük magunkat
Családi nyalakodás-sokan a pénztárnál csábulnak el
Szenvedélyes keksz: imádunk ropogtatni
Egyre jobban rákattanunk a jeges teára
Mindennapi folyékony kenyerünkről nem mondunk le
MTI