Németország: 30 éves csúcson a nagykereskedelmi áremelkedés
Nagykereskedelmi szinten leginkább a gabona, a takarmány és a vetőmag ára emelkedett, ezeknél a termékcsoportoknál az éves szintű áremelkedési ütem 76 százalék volt, ugyanakkor februárhoz képest 5 százalékos csökkenés mutatkozott. A kávé, a tea, a kakaó és a fűszerek nagykereskedelmi ára tavaly márciussal összevetve 50 százalékkal, a zöldség- és gyümölcsféléké 3 százalékkal nőtt.
Az ércek és fémek mintegy 25 százalékkal kerültek többe a nagykereskedelemben az egy évvel korábbinál, februárhoz képest 2 százalék volt az áremelkedés. A fűtő- és üzemanyagok nagykereskedelmi ára húsz százalékkal haladta meg a tavaly márciusi szintet, és 7 százalékkal a februárit. A nagykereskedelmi árak alakulása a fogyasztói infláció egyik előjelzője, és elemzők szerint a mostani adatok nem sok jót vetítenek előre a már amúgy is magas infláció további alakulására nézve, a fogyasztói árak emelkedésének üteme februárban és márciusban is 2,1 százalék volt Németországban, két és fél éve a legmagasabb.
MTI