1p
Egy kutatás szerint a legaktívabb internetezők számára is inkább az életvitelhez, annak menedzseléséhez fontos eszköz az internet, nem pedig „játékszer” vagy „élményforrás”
Még a legaktívabb internetezők számára is inkább az életvitelhez, annak menedzseléséhez elengedhetetlen eszköz az internet, nem pedig „játékszer” vagy „élményforrás”. Ötféle digitális fogyasztó szokásait ismerteti a GfK Hungária Digital Connected Consumers 2011 tanulmánya.

Már a viszonylag idősebb korosztály tagjai közül is egyre többen fedezik fel a világháló előnyeit, illetve azt, hogy az online ügyintézés által időt és pénzt takaríthatnak meg, egyszerűsíthetik életüket. Másfelől éppen ebben a korosztályban még mindig tapasztalható egyfajta félelem az internetes tartalmaktól. Főként a középkorúak (30-49 éves internetezők) gondolják úgy, hogy az interneten megjelenő tartalmakat nagyobb szigorral kellene ellenőrizni, valamiféle struktúrába rendszerezni.

Az e-világ iránti bizalom tekintetében generációs különbség figyelhető meg: a netezők egyharmadára jellemző attitűd a nagyfokú involváltság.
Többnyire a fiatalok, tanuló státuszúak körében gyakori a digitális eszközökhöz, a világhálóhoz való erősebb kötődés, akár érzelmi alapon is.

„Az internetet elsősorban az innovatív, hedonista habitusú fiatalok használják, akik főleg az internetezés élményét keresik. A legtöbb kereskedelmi vállalat és szolgáltató szempontjából értékes célcsoportnak tartott 18-49 éves internetezői társadalom azonban inkább praktikus célokra használja a világhálót” - mondta Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. A GfK öt markánsan eltérő csoportot különített el a digitális világhoz való viszonyulásuk alapján.

A megszállottak - a nethez érzelmileg kötődő fiatalok virtuális világa

Jelenleg körülbelül 230 ezren tartozhatnak ebbe a csoportba. Erősen jellemző rájuk a multitasking, a digitális eszközök halmozása és azok felhasználói profiljának testre szabása – ez már csak presztízsből is. Az internetezés és a digitális „kütyükkel” való foglalatoskodás szinte teljesen kitölti szabadidejüket, társasági életüket is inkább ezeken keresztül élik – természetesen a social media intenzív jelenléte mellett. Egyértelműen innovátorok és korai adaptálók. Számukra a legfontosabb kereskedelmi és marketing üzenet a mobilitás, a hordozhatóság, illetve az, hogy minden pillanatban „online legyenek”. A közösségi oldalakról való hosszabb „kimaradás” elfogadhatatlan e csoport tagjainak. Az internet praktikus oldalával kapcsolatos marketingüzenetekre kevésbé fogékonyak, az élményt középpontba helyező ajánlatokra célszerű a hangsúlyt helyezni.

A neten lógók - online ügyintézés és a web2-es tartalomfogyasztás

A mintegy 320 ezer fős szegmens jelentősen eltér az előbbitől abban a tekintetben, hogy az internetezésre használt eszköz iránt csekélyebb a kötődés. Fontos számukra, hogy az interneten megjelenő tartalmakhoz hozzászóljanak, azokat szerkeszthessék. Ebben a körben népszerűek az olyan oldalak és tevékenységek, mint pl. a Wikipédia vagy a blogírás. A célcsoport egyértelműen interaktív, és erre már az online ügyintézés megjelenése is utal. Jellemzően pályakezdő és 30-39 éves férfiak alkotják ezt a szegmenst, akik életüket az online lét segítségével teszik gördülékenyebbé. Az interaktív internetezésre, a felhasználói visszajelzéseket lehetővé tevő applikációkra és az online élet előnyeire vonatkozó marketing üzenetre reagálnak - derül ki a GfK kutatásából.

Kütyümániások - középpontban a mobilitás, a hordozhatóság

Közel félmillióan lehetnek. Nem az internetezésben mint tevékenységben lelik örömüket, hanem az ehhez tartozó, lehetőség szerint mobil eszköz használatában. Előszeretettel fedezik fel legkorszerűbb eszközeiken az újabb funkciókat. A szegmenst „materiális affinitás” jellemzi abban az értelemben, hogy a csoport tagjai számára kevésbé a virtuális világ jelenti a vonzerőt, mint inkább egy-egy új eszköz, funkció felfedezéséből, kitapasztalásából adódó sikerélmény. Ennek megfelelően az előző szegmensekhez képest kevesebbet is interneteznek, és azt is inkább hordozható eszközökön teszik. A böngészés esetükben kevésbé interaktív, a „passzív internetezési tevékenységek” dominálnak (pl. mások fotóinak, közösségi oldalakon elhelyezett profiljának megtekintése, fájl- és videómegosztó oldalak látogatása). Esetükben a marketingkommunikációs kihívás igen egyértelmű: az eszközt érdemes középpontba helyezni.

Célzott tájékozódók - racionális netezés

A világhálón végzett tevékenységüket elsősorban racionális elemek vezérlik. Számukra az internetezés nem a kapcsolatépítésről, élménykeresésről, játékról, a közösségi háló kiterjesztéséről szól, hanem a folyó ügyek online menedzseléséről. Körülbelül 750 ezer internetező viszonyul ilyen módon a világhálóhoz. Nem kötődnek a közösségi oldalakhoz, a web2-es tartalmakhoz, és csak igen gyenge „érzelmi szálakkal” kapcsolódnak a használt hardverekhez is. Az online ügyintézés és az e-kapu esetükben a sikeres marketingkommunikáció központi eleme.

Bizalmatlanok - akik az online tartalmak szigorúbb szabályozását várják

A GfK felmérése szerint a visszafogottabb internetezési tevékenység hátterében a világhálón terjedő vírusoktól való félelem és a személyes adatok megóvása fedezhető fel. A legkevésbé innovatív szegmens, a többséghez képest későn reagálnak az IT- és telekompiacokon megjelenő új termékekre, szolgáltatásokra. Esetükben a legvonzóbb termékek és szolgáltatások is inkább már a tévézéshez és a navigációhoz kötődnek, nem annyira az online léthez. Körülbelül 1,1 millió fős létszámukkal jelenleg ők alkotják a legnépesebb szegmenst.

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG