
A Nike is nagy tervekkel vág neki az olimpiai játékoknak, piaci stratégiájáról azonban egyelőre nem sokat lehet tudni a már meglévő szponzori szerződéseken kívül. Mindenesetre a cég arra számít, hogy 2009-ben az Egyesült Államok után Kína lesz a legnagyobb piaca, és jó oka van ezt hinni: a szeptemberrel végződött idei első negyedben 50 százalékkal nőttek az eladásai az egy évvel korábbihoz képest.
A világ két meghatározó sportszercége mellett a többiek - a Puma, a Pony, a New Balance vagy a globális listán a harmadik helyen álló Reebok (2005 óta az Adidas tulajdonában) - is igyekeznek megvetni a lábukat a kínai piacon, és nem szabad elfeledkezni a helyi gyártókról sem. Ilyen az egykori tornász olimpiai bajnok, Li Ning által alapított vállalat, amely egyebek mellett a svéd sportolókat öltözteti majd az olimpián. Li Ning egyelőre még nem büszkélkedhet olyan üzleti sikerekkel, mint nagy versenytársai, mert termékeivel inkább a vidéki, kevésbé tehetős rétegeket célozta meg, de ez a piac is felfutóban van.
Gazdagabbak, mint egy ország
Az Adidasnál beérett a Reebok-gyümölcs
Nike eredmény: nagy pipa, dícséret!
Gagyi Nike-val bukott le az Auchan
MTI