
A jelenlegi tarifarendszerben ha két-három megállót úgy kell megtenni, hogy közben buszból, villamosból vagy troliból két járművet használunk, az kétszer annyiba kerül, mint egyetlen jeggyel végigutazni a várost a metróval mondjuk Kispesttől Újpestig. Az Index szerint egy méltányosabb megoldás kiépítése nem lenne műszakilag megoldhatatlan, Európa nagyvárosainak zömében már működik ilyen rendszer, akár egyszerű, mechanikus módszerrel.
A tervek szerint a mobilos jegy körülbelül két vonaljegy árába kerül majd, így feltehetően nemcsak azok fogják használni, akik utazni szeretnének, de nincs náluk jegy, vagy nem akarnak időt áldozni a beszerzésére, hanem azok is, akik a többször is átszállnak - könnyen meglehet, hogy nekik SMS-ben olcsóbb lesz kifizetni az utazást.
A BKV természetesen olyan megoldást keres, ahol az utas által fizetett összeg minél kisebb hányada jut a mobiltársaságnak illetve a technikai hátteret nyújtó cégnek. A vásárlót terheli majd a megrendelő SMS ára is, de az sem kizárt, hogy itt is el lehet érni kedvezményes díjszabást.
Viselkedni tanítják a BKV-dolgozókat
Megéri egy összegben kifizetni a BKV-tartozást
A dugóban ülőket szólongatja a BKV
Behajtókat fogad fel a BKV (hanganyag)
Index