.jpg)
Aztán ideje végre ellátni a vezetékek túlsó végéig. Vagyis mit jelent Putyin pikírt megjegyzése arról, hogy bárki bárhol feltúrhatja a földet és lefektethet egy vascsövet? Nyilván azt, hogy az ilyen projektnek akkor van értelme, ha abban a csőben folyik is valami, és kétségtelen, a Nabucco esetében az áramlás titokzatos tárgya még mindig rejtély.
Korábbi jegyzetek: Erdei száguldozás: rendszámmal nem zavaró a quad? Biokorszak kezdődik a repülésben Mibe kerül, ha elkerül: várjuk ki a végét! |
Ez megmagyarázhatja a magyar kormány döntését is, hogy biztosra menjünk. Egyébként is, végre egyszer miért ne mi járnánk jól egy nagy nemzetközi üzletben? Számunkra ugyanis nem az a gáz a fontos ebben a történetben, amit mi használunk, hanem amiért nekünk fizetnek majd kemény tranzitdíjat. Benne vagyunk egy meglehetősen komoly win-win típusú üzletben, aminek a várható nyereségét már abból is lemérhetjük, mennyire ingerültek azok, akik kimaradtak belőle, mert nem megy át rajtuk a vezeték.
A Nabucco is ilyen nyereséggel kecsegtet, ha elkészül, de ez a projekt sajna tipikusan európai: az alapötlet szenzációs, a megvalósításban az a szép, hogy sok nemzet cégei fognak össze, de sajnálatos mód épp ez az egyik legfőbb akadálya a megvalósításnak. Ezt pedig onnan is lemérhetjük, ahogy kicserélődött néhány nagy név az eredeti felálláshoz képest.
El ne felejtsem, tisztelettel várom a magyar pártok parlamenti állásfoglalását, amely hitet tesz a Nabucco és az unió közös energiapolitikája mellett. Végre biztosan tudom majd, ha máshonnan nem, hát ebből a nyilatkozatból, hogy az uniónak van közös energiapolitikája.
Nem mennek el a Mol mellett
Putyinék kicsit élezték nyelvüket a Nabuccón
Déli Áramlat: a Fidesznek az eljárással van baja
Nem korlátoz minket a Déli Áramlat
MTI