Növelte eladásait a Suzuki és a Volkswagen
A legnagyobb európai autógyártó Volkswagen 19,9 százalékos tulajdonában lévő Suzuki Motors Corp. japán autógyártó a 2010/2011-es üzleti évben 56,2 százalékkal 45,2 milliárd jenre (1 jen 2,27 forint) növelte adózás utáni nyereségét, elsősorban az indiai, indonéziai, pakisztáni és thaiföldi eladások megugrásának köszönhetően. A Suzuki értékesítési árbevétele 5,6 százalékkal 2.600 milliárd jenre nőtt, és emelkedett az üzleti eredmény is: 34,7 százalékkal, 106,9 milliárd jenre.
Az új üzleti évre a Suzuki nem tudott előrejelzést adni, mivel a gyártó közlése szerint a márciusi földrengés miatt nem lehet ésszerű becslést készíteni. A katasztrófa után mind a hat nagy japán autóipari cég - a Suzuki mellett a Toyota, a Nissan, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi - a hazai gyártás leállítására kényszerült. Több telephelyen károk keletkeztek, továbbá leállt számos alapanyag- és alkatrész-beszállító.
Jól teljesített a Volkswagen is: a legnagyobb európai autógyártó január-áprilisban 11,2 százalékkal 1,66 millió darabra növelte eladásait. Kínában éves összehasonlításban 17 százalékkal több, összesen 578.200 gépkocsit adtak el, és az észak-amerikai piac is dinamikus volt: ott ugyancsak 17 százalékkal, csaknem 150.000 gépkocsira nőttek az eladások. Európában ugyanakkor még csak vontatottan nő az értékesítés.
A Volkswagen korábban közzétett tavalyi jelentése szerint az éves adózott eredménye rekordszintre, 6,84 milliárd euróra emelkedett a 2009-es 960 millió euróról. Üzleti eredménye 2010-ben 7,14 milliárd euró, 2009-ben 1,86 milliárd euró volt. Értékesítési árbevétele a 2009-es 105,2 milliárd euróról 21 százalékkal 126,9 milliárd euróra emelkedett.
MTI