Nyárra kiderül mennyibe kerül a Déli Áramlat
Ogyerov szerint az orosz óriáskonszern jelenleg három lehetséges nyomvonalat tanulmányoz: az első Bulgárián, Szerbián, Magyarországon és Ausztrián keresztül vezetne Olaszországba. A második variáció szerint Bulgária, Szerbia és Magyarország után Szlovénián át jutna a vezeték Olaszországba, míg a harmadik alapján Bulgária, Görögország és Dél-Olaszország lenne az útvonal. Hozzátette, hogy a vezeték a tervek szerint 2018-ban éri el tervezett kapacitását, az évi 60 milliárd köbmétert.
A tavaly novemberben közölt adatok szerint az építési költségek mintegy 15,5 milliárd eurót tesznek ki. Előzőleg Alekszandr Medvegyev, a Gazprom vezérigazgató-helyettese 2009-ben mintegy 19-24 milliárd eurós becsült költségről szólt. A Gazpromnál novemberben erről azt mondták, hogy azóta olcsóbbá váltak az anyagok és a szolgáltatások. A novemberben közölt becsült költség szakértők szerint nagyjából megfelel az uniós államok által tervezett Nabucco vezeték beruházási költségének, a szárazföldi szakaszon kilométerenként 2,4 millió eurónak.
MTI
 A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 330,3 pontos, 0,31 százalékos emelkedéssel, 107 319,91 ponton, történelmi csúcson zárt pénteken.
							A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 330,3 pontos, 0,31 százalékos emelkedéssel, 107 319,91 ponton, történelmi csúcson zárt pénteken.						 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        

 
