Nyolc pályázó a 69 milliárdos közbeszerzésre
A fővállalkozó olyan egyedi műszaki megoldással rendelkezik, amely hatékony rendszer létrehozását teszi lehetővé. Ennek részben az az oka, hogy a járművekben elhelyezendő műholdas- és mobilkommunikációra, valamint mikrohullámú jelek adására alkalmas fedélzeti egységek nem végzik el az útdíj kiszámítását, azt egy országos központi rendszer csinálja, így annak költsége harmada-negyede lehet a Németországban használt mintegy 400-500 eurós készülékének.
A létrejövő rendszer érdekessége, hogy nemzetközi szinten is a leghosszabb útszakaszt érintő ilyen jellegű megoldások közé fog tartozni. |
A tender számos feltételt szabott meg a pályázókkal szemben, így többek között legalább 500 kilométer összefüggő úthálózatra kiterjedő, minimum egymilliárd forint éves üzemeltetési díjú vagy tízezer felhasználót kiszolgáló, és három évnél nem régebben üzembe helyezett elektronikus referenciarendszer felmutatását.
A tenderen résztvevő nyolc pályázó közül hét olyan konzorciumot hozott létre, amelynek egyik tagja rendelkezik ennek megfelelő külföldi megoldással. Az Albacomp egyedüli pályázóként nem konzorciumi tagok, hanem 10 százalék feletti alvállalkozók bevonásával tett eleget e feltételnek, amelyre a tenderkiírás lehetőségét biztosít.
Az Albacomp alvállalkozói közül a Mol befektetés-szervezési tevékenységgel és országos viszonteladói hálózatával, a Raiffeisen Informatik a központi adatfeldolgozó rendszer létrehozásával, a Vodafone Magyarország Zrt. pedig adattovábbítási szolgáltatással venne részt a cég által a pályázati anyagban felvázolt rendszer kivitelezésében. Az Albacomp fogja az informatikai rendszert kiépíteni, a szoftvereket telepíteni, és legyártja a szükséges technikai eszközöket.
A tenderre az Albacompon kívül pályázatot adott be az EUROINVEST Közép-Európai Befektetési Zrt, Arcadom Építőipari Zrt., EFKON AG. alkotta Első Magyar Útdíj Rendszer konzorcium, az MVM Zrt. és a MVMI Zrt. konzorciuma, a Magyar Telekom Nyrt. és a T-Systems Enterprise Services Gmbh. konzorciuma, a Synergon Informatikai Zrt. és a Sanef SA. Konzorciuma, az Autostrada per l"Italia S.p.a, a Siemens AG Österreich és az Intertoll-Europe Zrt. konzorciuma.
Pályázott még a Marubeni Corporation, az A.R. Hungária Informatikai Zrt., a Telvent Tráfico y Transporte S.A. és az EGIS Projects konzorciuma, valamint a Kapsch TrafficCom AG., a Kapsch Telematic Services GmbH, a Kapsch Telematic Services Telematikai Szolgáltató Kft. és a Via Verda Portugal - Gestao de Sistemas Electronicos de Cobranca, S.A. konzorciuma.
A tenderkiíró november 7-én szűkíti le a nyolc pályázót négyre, amelyek megkapják a megvalósítandó ED rendszer részletes műszaki leírását, és résztvehetnek a tender tárgyalásos szakaszában.
Elektronikus útdíj Csehországban
Hétfőtől olcsóbb a négynapos matrica
Alig van bliccelő az autópályákon
MTI