Nyolcezren kénytelenek búcsút venni a Peugeot-Citroentől
A krónikus többletkapacitások, az erős autópiaci verseny és az ennek nyomán csökkenő nyereségesség mostanra cselekvésre késztette a vezetést: a vezérigazgató által vázolt terv az idei első félévi 2,7 százalékról a 2010-ig 5,5-6 százalékra, majd 2015-ig 6-7 százalékra akarja feljavítani az üzeminyereség-rátát.
Christian Streiff elmondta: a költségcsökkentési terv szerint Európában - ahol a legmagasabb béreket fizetik ki - leállítják a további munkaerő-felvételt és 8 ezer fővel csökkentik az állományi létszámot, főként korai nyugdíjazás, illetve önkéntes távozások révén.
A Peugeot-Citroen világszerte 211 ezer főt foglalkoztat, ebből 68 ezret Európában. A terv a létszámcsökkentés mellett az értékesítés hatékonyságának növelését, az állandó, a fejlesztési és a logisztikai költségek csökkentését és a kapacitás-kihasználás javítását tűzi ki célul.
2010-re 4 milliós éves eladási mennyiséget akarnak elérni, a 2006-os 3,37 millió után. Latin-Amerikában például szeretnék megduplázni az eladásokat, évi 400 ezerre, Kínában 2015-ig egymillió járművet akarnak évente eladni, és új üzemet is létesítenének helyi partnerükkel együtt. Oroszországban 2010-ig a 100 ezres értékesítési volument tűzik ki célul.
Koppintják a kínaiak a BMW-t és a Smartot
Opel-Renault együttműködés
Nem kapnak haladékot az autógyártók
MTI