Olcsóbb árakkal hódítana Kínában az Ikea
Pekingben, Csengzsuban, Kantonban, Sencsenben nyitnak majd áruházakat. A svéd gyártó összforgalmából ugyan jelenleg Kínára kevesebb mint 1 százalék jut, de a vállalat más piacokhoz képest a kínai növekedési esélyeit sokkal nagyobbra értékeli, olyannyira, hogy azt éveken belül szeretné a cég legfontosabb piacává fejleszteni. Az Ikea 1998 óta jelen van Kínában, de csak Pekingben, és Sanghajban rendelkezik üzlettel, - ez utóbbi tavaly nyílt meg, és Ázsia legnagyobb Ikea-áruháza.
Az Ikea a tavaly Kínában elért 99 millió euró értékű forgalmát további árcsökkentésekkel kívánja növelni: a tavalyi 5 százalékos ármérséklés után a következő 12 hónapban további, átlagosan 6 százalékkal mérsékli az árait.
Olcsóbb a cseh és a holland Ikea a magyarnál
Az Ikea tulajdonosa a leggazdagabb a világon