
A fogyasztóvédelmi hatóság illetékes felügyelősége arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megállapította: a reklám sérti a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt és ezért burkolt reklámozás miatt megindította az eljárást. A hatósági tájékoztatás tartalmazza: a gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII.tv.6.§.’(1) bekezdésében foglalt előírás szerint "tilos közzétenni burkolt és tudatosan nem észlelhető reklámot".
A Reklámszövetség Reklámetikai bizottságának - az MTI-hez hivatalosan még nem postázott - állásfoglalása szerint viszont az MTI által kifogásolt reklámakció nem sértette meg a szövetség etikai kódexét. A testület döntésének indoklása szakmailag lényegében hatástalannak minősítette az álhír elterjesztésén alapuló reklámakciót, mert annak a bizottság szerint nem volt "...a mozifilm fogyasztóinak konkrét fogyasztói döntésével (a mozifilm megtekintésével, a mozijegy megvásárlásával) semmilyen közvetlen kapcsolata".
Az ügy előzményeit itt olvashatja:
Koltaiék átverték az MTI-t
MTI