.jpg)
Kiss Péter, a KPMG energiaügyekért felelős magyarországi partnere elmondta: a globális felmelegedés elleni küzdelem a gazdasági gondolkodást meghatározó tényezővé válásával öt éven belül a hibrid-elektromos és alternatív hajtású járművek piaca jelentős mértékű növekedésének lehetünk majd szemtanúi. Így a hidrogénhajtású autók elterjedése várható, amely a szélesebb tömegek számára is elérhetővé válhat.
"A hidrogén egy napon felválthatja a kőolajszármazékok szerepét nemcsak a járművek meghajtása, hanem a háztartások és az ipar energiaellátása terén is" - fogalmazott Kiss Péter.
Daron Gifford, a KPMG nemzetközi autóipari tanácsadási részlegének vezetője úgy vélte, hogy az autóipari cégek vezetői optimistábbak az előző évekhez képest, ez nagymértékben annak köszönhető, hogy sokkal tisztább előttük az irány, amin haladni kell.
A felmérés szerint a megkérdezett vezetők 81 százaléka valószínűsít jelentős növekedést az olcsó és a hibrid autók eladásában a következő öt évben, és növekedést várnak a hagyományos autók (67 százalék) kategóriájában, ugyanakkor a megkérdezettek mintegy fele szerint kisteherautókból és hobbiterepjárókból várhatóan kevesebb fogy majd.
A megkérdezettek az autóipari innováció legfontosabb területének a hibrid-rendszereket (79 százalék), az üzemanyagcellákat (78 százalék) és a biztonságot fokozó megoldásokat (67 százalék) tartják.
A KPMG felmérésében résztvevő vezetők szerint az autóipar 2007-ben mintegy 500-600 ezer alternatív üzemanyaggal, illetve hibrid technológiával működő járművet értékesített világszerte. (Egy évvel korábban mindössze 17 százalékuk jósolta azt, hogy az eladott autók száma meghaladja majd a félmilliót). A válaszadók 32 százaléka most hasonló eladási rátát vár 2008-ra is, negyedük mérsékelt növekedést, azaz 600-700 ezer jármű eladását jósolja, miközben 16 százalékuk 700-800 ezer, 27 százalékuk pedig 800 ezernél is több alternatív üzemanyagú autó eladását várja az idén.
Csak Suzukiból és Dodge-ból vettek többet
A kínaiak is rámozdultak az Octaviára
56 ezer Audi gördült le a szalagról Győrben
Az összes kínai autót megveszik a kínaiak
MTI