
Virág Lajos mérnök-közgazdász a lapnak elmondta, hogy több hazai és külföldi mérnök összefogásával elkészítettek egy programjavaslatot a MÁV infrastruktúrájának fejlesztésére és új szellemű hasznosítására. Ebben többek között azt indítványozzák, hogy a jelenlegi sugaras szerkezettel szemben egy minden irányból megközelíthető, átjárható hálózatot kell létrehozni.
A főpályaudvart a mai Ferencvárosi pályaudvar helyén kell felépíteni, mellette 4-6 peremvárosi állomást kell kialakítani. A javaslat szerint a távolsági vonatok a központi pályaudvarra érkeznének, az elővárosiak a peremvárosba. itt szállhatnának át az utasok a magyar S-Bahn, az úgynevezett expresszmetró-hálózatra.
A német definíció szerint csak akkor beszélhetünk valódi S-Bahn-ról, ha a nagy népsűrűségű körzetet kiszolgáló ütemesen közlekedő vasút infrastruktúrájában (960 mm-es magasságú peron, eltérő jelzőberendezések ill. feszültségszint stb.) is elkülönül a nagyvasúti rendszertől. (Forrás: wikipedia) |
A Budaörsig futó metró csak pénz kérdés
Egy szellőző kihagyásával spórolhatnak a metrón
"Csak" 700 millióra büntették a MÁV-ot
Aba Botond a MÁV fejese lesz
Jó üzlet volt a MÁV Cargo eladása (hanganyag)
Nagyon kellett a MÁV Cargo a sógoroknak
Magyar Nemzet