
Wissmann arra a szombati szavazásra reagált, ahol a szociáldemokraták támogatták a sebességkorlátozás bevezetését mint lehetséges módot az üvegházhatást okozó szén-dioxid kibocsátásának korlátozására. Angela Merkel német kancellár ezt az ötletet vasárnap elvetette. Merkel, aki az országos korlátozás lehetőségének kizárásával pártjának régóta hangoztatott álláspontját erősítette meg, leszögezte: a jelenleg érvényes rendszer, amely a veszélyesnek ítélt autópálya-szakaszokon ír elő sebességkorlátozást, a legjobb mód a biztonság szavatolására. Ami pedig a környezetvédelmet illeti, a forgalmi dugók éppúgy ártanak a környezetnek, mint a száguldás.
Wissmann szerint az ország sokkal többet tehetne a környezetvédelem érdekében akkor, ha környezetbarátabb gépjárműveket vezetnének be, sikerülne megszüntetni a forgalmi dugókat és biztosítva lenne a zökkenőmentes forgalom. Ő is kihangsúlyozta, hogy egyébként a németországi utak 98 százalékán - és az autópálya-szakaszoknak több mint a felén - már vannak sebességkorlátozások.
Egyes környezetvédő csoportok szerint a sebességkorlátozások azonnali hatásként öt százalékkal csökkentenék a gépjárművek széndioxid-kibocsátását, hosszabb távon pedig, az üzemanyag-takarékos gépkocsik használatának szélesebb körű elterjedésével, 15 százalékos csökkenést eredményeznének.
Magyar autópálya-kultúrálatlanság
Hiperszuper traffipax az M3-ason
Autópálya-telekspekuláció: feljelent a NIF
Bárki is vezette az autót, a tulaj fizet!
MTI