BKV: tegnap nem is volt tárgyalás a metróról

Kiszáll a kivitelező a 4-es metróból?
A metróberuházás jelenleg legkritikusabb pontja a több hónapos csúszásban lévő, Fővám téri állomás. Egyelőre még az állomás szerkezetének megépítési tervei sem készültek el, az a legfrissebb metrójelentés szerint 2008 januárjára várható. A terveknek arra kell választ adniuk, hogy a megálló hagyományos bányászati módszerrel, vagy kétmilliárd forinttal drágábban, a Dunában kialakítandó mesterséges félszigetről épüljön-e.
A jelenleg a Tétényi úti és a Bocskai úti megálló között lévő fúrópajzs a tervek szerint jövő nyárra érné el a Fővám teret, az állomás viszont addigra - mint azt a Hídépítő jelezte, és ami miatt a cég kiszáll az építkezésből - nem lesz kész.
A Hídépítő Zrt. nem szállt ki a metróépítésből, de írásban bejelentette, hogy a Fővám téri munkákat több mint egy év késéssel tudja csak befejezni - tudatta a BKV, reagálva a Népszabadság információjára. Részletek >> |
Létezik egy olyan változat is, miszerint egész egyszerűen elhagyják a félkész Fővám téri megállót, az alagutat pedig továbbfúrják. Így a próbaüzem a tervezett időpontban valószínűleg lebonyolítható lesz, és a 2011-es átadási határidő is tartható. Demszky Gábor azonban többször leszögezte, hogy a Fővám téri állomás nem hagyható el, mert onnan lehet átszállni a 2-es villamosra. E megálló kihagyása jelentősen rontaná a beruházás megtérülési arányát, hiszen a villamosvonallal való csatlakozás híján bizonyosan nem volna annyi utasa a metrónak, mint amennyivel a főváros a megtérülési mutatóknál számolt. Ez egyébként az uniós támogatás odaítélésénél is döntő szempont.
Mit sírtok? Csak matek kérdése: a BKV a legolcsóbb
A harmadik változat szerint villámgyorsan sikerül közbeszerzési eljáráson megtalálni a Hídépítő utódját - ez a legjobb esetben is legkevesebb negyedév, de akár további hónapokig is húzódhat -, az alagútépítés is tovább folytatódik, a félkész állomást pedig a 4-es metró megépülte után, valamikor később fejezik be. Ez azért problémás, mert a már kész metrót hónapokra le kell majd állítani a Fővám téri munkálatok miatt, ami ugyancsak rendkívül kellemetlen volna a fővárosnak - olvasható a Népszabadságban.
Az Ecoline-nak cáfolták a Városházán, hogy a Hídépítő kiszállna a 4-es metró építéséből. Ugyan igaz, hogy tovább csúszik a metró építése, ez azonban nem jelenti azt, hogy a kivitelező kiszállna. Forrásaik szerint tovább folynak az egyeztetések arról, hogy milyen műszaki megoldással folytatódjon a metró alagútépítése. |
A 4-es metró elhagyta az 500 milliárdos megállót
A virágpiacig vinnék a metrót
Nagy bajban van Budapest?