Párizs-London csak 135 perc a szupervonattal
Az Eurostar minden eddiginél gyorsabban teszi meg a két főváros közötti 492 kilométeres utat - közölte a társaság szóvivője. E vonal második, egyben utolsó brit szakaszát hivatalosan november 14-én nyitják meg, és rövidítik le ezzel a Párizs-London közötti menetidőt mintegy húsz perccel. A jelenlegi menetidő 2 óra 35 perc. Az észak-franciaországi Lille és London között 1 óra 20 perc lesz a menetidő.
A 299,3 kilométeres óránkénti sebességrekord azáltal válik elérhetővé, hogy a vonat a nagy-britanniai szakaszon is csúcssebességgel haladhat, annak menetét nem hátráltatja többé a London közeli bejáró vonatforgalom. Az 1994 óta működő, a Csatorna-alagúton átkelő Eurostar eddig ugyanis csak a francia szakaszon volt képes elérni a közel 300 kilométeres csúcssebességet. A brit High Speed szakasz kiépítésével a vonal most teljessé vált.
A megfigyelők hangsúlyozzák, hogy az Eurostar révén első ízben válik lehetővé a brit üzletemberek számára, hogy Párizs vagy Brüsszel belvárosába már délelőtt 9 óra előtt eljussanak és ott teljes munkanapot eltölthessenek. A szórakozni vágyok viszont kihasználhatják a késői járatok nyújtotta előnyöket. Az Eurostar akkor tesz lehetővé gyorsabb utazásokat, amikor az angliai terrorista merénylet-kísérletek miatt szigorúbb biztonsági intézkedéseket foganatosítottak a brit repülőtereken és gyakori volt a késés.
A légiforgalomról a vasútra térhetnek át azok az utasok is, akik fontosnak tartják a környezetvédelmi szempontokat. Kimutatások szerint a rövidebb utakon a légiforgalom négyszer-tízszer annyi szén-dioxiddal terheli a környezetet, mint a vasút.
Az Eurostart Franciaországban a SNCF, Belgiumban a SNCB, Nagy Britanniában a ICRR konzorcium működteti, ez utóbbi a National Express-t, a SNCF-t, SNCB-t és a British Airways-t tömöríti.
Kóka tiszta vonatokat akar
Kínai vasútépítés: ők aztán nem aprózzák
MTI