1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Felavatták Franciaországban az eddiginél is gyorsabb Eurostar vonatot.  Párizs északi pályaudvaráról (Gare du Nord) indult el kedden a vonat London új pályaudvara, a St. Pancras International felé, és tette meg az utat az új brit a High Speed 1 vonalon mindössze 2 óra 15 perc alatt.

Az Eurostar minden eddiginél gyorsabban teszi meg a két főváros közötti 492 kilométeres utat - közölte a társaság szóvivője. E vonal második, egyben utolsó brit szakaszát hivatalosan november 14-én nyitják meg, és rövidítik le ezzel a Párizs-London közötti menetidőt mintegy húsz perccel. A jelenlegi menetidő 2 óra 35 perc. Az észak-franciaországi Lille és London között 1 óra 20 perc lesz a menetidő.

A 299,3 kilométeres óránkénti sebességrekord azáltal válik elérhetővé, hogy a vonat a nagy-britanniai szakaszon is csúcssebességgel haladhat, annak menetét nem hátráltatja többé a London közeli bejáró vonatforgalom. Az 1994 óta működő, a Csatorna-alagúton átkelő Eurostar eddig ugyanis csak a francia szakaszon volt képes elérni a közel 300 kilométeres csúcssebességet. A brit High Speed szakasz kiépítésével a vonal most teljessé vált.

A megfigyelők hangsúlyozzák, hogy az Eurostar révén első ízben válik lehetővé a brit üzletemberek számára, hogy Párizs vagy Brüsszel belvárosába már délelőtt 9 óra előtt eljussanak és ott teljes munkanapot eltölthessenek. A szórakozni vágyok viszont kihasználhatják a késői járatok nyújtotta előnyöket. Az Eurostar akkor tesz lehetővé gyorsabb utazásokat, amikor az angliai terrorista merénylet-kísérletek miatt szigorúbb biztonsági intézkedéseket foganatosítottak a brit repülőtereken és gyakori volt a késés.

A légiforgalomról a vasútra térhetnek át azok az utasok is, akik fontosnak tartják a környezetvédelmi szempontokat. Kimutatások szerint a rövidebb utakon a légiforgalom négyszer-tízszer annyi szén-dioxiddal terheli a környezetet, mint a vasút.

Az Eurostart Franciaországban a SNCF, Belgiumban a SNCB, Nagy Britanniában a ICRR konzorcium működteti, ez utóbbi a National Express-t, a SNCF-t, SNCB-t és a British Airways-t tömöríti.
 
Kóka tiszta vonatokat akar
Kínai vasútépítés: ők aztán nem aprózzák

MTI

 

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG