.jpg)
A P+R rendszer lényege, hogy a fővárosba áramló 400.000 gépkocsi vezetője a külvárosban rakja le autóját, és tömegközlekedéssel utazzon tovább a központba - hangsúlyozta Hagyó Miklós. Ennek megvalósítása érdekében a 11 elővárosi vasútvonal mentén ilyen típusú parkolókat kell kialakítani, amelyeket hozzávetőleg 140 megálló mellett alakítanának ki a hosszú távú tervek szerint - mondta.
Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese közölte: mintegy nyolc százalékkal kevesebben vették igénybe a BKV szolgáltatásait idén az első félévben, mint az előző évben. A csökkenő tendencia 2001 óta tart. |
Az Ésszerű autóhasználat napja alkalmából Hagyó Miklós és a polgármesteri hivatal alkalmazottai két BKV-jegyet adtak a P+R parkoló használóinak az Árkád bevásárlóközpontban.
Verbai Lajos, Kőbánya polgármestere elmondta, hogy a három országos vasútvonal találkozásánál fekvő kerület regionális alközponttá fejlesztéséhez elengedhetetlenül szükséges a parkolók fejlesztése, ugyanis mindössze 400 P+R rendszerű parkolóval rendelkeznek. Ezek hozzásegítenék a városrészt ahhoz, hogy az itt élők ne utazzanak be a szolgáltatásokért a belvárosba.
Weinek Leonárd, Zugló polgármestere ismertette, hogy a Mexikói út és a Bosnyák tér mellett is terveznek P+R parkolót, ahonnan tovább lehet utazni a városközpontba. Ehhez kapcsolódóan felhívta a figyelmet, hogy lehetőség szerint Budapest lakosai tömegközlekedéssel vagy kerékpárral közlekedjenek. Ennek népszerűsítése érdekében önkormányzatuk a hétvégén diákversenyt szervez, amelynek győztese biciklitárolót kap.
Az Ésszerű autóhasználat napja keretében bemutatták a Toyota hibridhajtású változatát, amelynek lényege, hogy benzinüzemű motor mellett villanymotor is hajtja a gépkocsit. Emiatt a szennyeződések kibocsátása alacsonyabb, s az energiát is jobban hasznosítja, mint a hagyományos autók.
Kevés az utas, számol a BKV
Még kevesebb BKV-járat? Így nem fogunk átszokni
Ezt még az autósok torkán is le kell tolni...
MTI