
A 3,9 milliárd USD összetétele: központi bevételek (televíziós közvetítések, verseny szponzorok és vállalati vendéglátás), csapatbevételek (ideértve a szponzori pénzeket és a kereskedelmi partnerek és tulajdonosok hozzájárulását) és pályabevételek (jegyeladásból és egyes szponzoroktól).
A Forma 1 egyre növekvő globális vonzerejének egyik titka, hogy - stratégiai megfontolásokból - szinte a világ minden pontján rendeznek versenyeket. Bár még mindig Európában zajlik a legtöbb verseny (18-ból 10), mára Ázsia is öt nagydíjnak ad otthont; ezek közül is kiemelkedik az első éjszakai Forma 1-es verseny, amely ebben a szezonban kerül megrendezésre Szingapúrban.
A Forma 1 globális népszerűsége - úgy árbevétel, mint nézőszám szempontjából - azt jelenti, hogy a versenysorozat ténylegesen az egyik legfontosabb globális sporteseménynek tekinthető.
Alan Switzer, a Deloitte Sport üzletágának igazgatója szerint "a 3,9 milliárd USD-t meghaladó globális árbevétel, illetve a 2007-es idény 350 milliót meghaladó nézőszáma már most is tekintélyes, és a további intézkedéseknek (például a jövőbeli ázsiai terjeszkedés és esetleg "helyi hősök" megjelenése Indiában és Kínában), illetve az éjszakai versenyek bevezetésének köszönhetően a várakozások szerint ezek az adatok továbbra is növekedni fognak."
A csatolt táblázatokból kiderül, hogyan viszonyulnak a Forma 1 bevételei más jelentős, évente megrendezett sportversenyekéhez.
A többi népszerű sportággal összehasonlítva a Forma 1 bevételei sokkal kisebb mértékben származnak a helyszínre látogató nézők vásárlásaiból. A jegyárbevételek és a nézők másodlagos vásárlásai jelenleg mindössze a teljes árbevétel 10%-át teszik ki.
A pályák, a Forma 1 támogatásával, mindent elkövetnek az ilyen jellegű bevételek növelése érdekében. Ez a növekedés valóban fontos szerepet tölthet be a meglévő pályák fejlesztésének finanszírozásában, segíthetne például, hogy Silverstone 2010 után is rendezhessen nagydíjat.
Az éjszakai versenyen kívül a 2008-as idényben megszűnnek bizonyos vezetést könnyítő megoldások (pl. kipörgésgátló), amelyekkel – a szervezők reményei szerint – továbbra is fenntarthatják az F1 márka népszerűségét úgy a szponzorok, mint a nézők körében, élőben és a TV-ben egyaránt.
Stephen Dunham, a Sport üzletág vezető tanácsadója erről így beszélt: "Bár a Forma 1 már most is pénzügyi szuperhatalomnak tekinthető a sport világában, folyamatosan foglalkozni kell az olyan kérdésekkel is, mint a nagydíjak helyszíne, a csapatköltségek, a szponzori szerződések és a környezetvédelmi megfontolások, ha maximalizálni szeretnénk a Forma 1 népszerűségét, a márka értékét és, végső soron, a bevételeket."
Deloitte
Az Allianz is beszáll a száguldó cirkuszba