.jpg)
Az állam azonban már most felvértezte magát több bizonyító dokumentummal. Ezek egyikének lényege azokon - a Strabag igazgatósági irodáiban lefoglalt -, hogy a GVH által már elmarasztalt autópálya-építők extraprofitja megegyezik azzal az összeggel, amit akkor kapunk, ha a 2002-ben meghirdetett három sztrádaberuházás együttesen 138,4 milliárd forintos szerződéses árából levonjuk a projektek 96,4 milliárdos alapárát, illetve a kereken tízmilliárd forintos általános nyereségtartalmat. Így számolva az öt cég együttesen 31,9 milliárd forint extraprofitot zsebelt be - írja a Népszabadság.
A kártérítésként követelt összeg kifizetése a nagyobb cégeket is megrendítené a szakértők szerint: valószínű, hogy a társaságok vezetése még esélyt lát a perekben is. Ha azokat megnyerni nem is lehet, a több évig elhúzódó pereskedés időt adhat a sztrádaépítőknek a talpon maradáshoz. |
Az állami infrastrukturális beruházásokért felelős szervezet az M3-as Polgár-Görbeháza közti szakaszát megépítő Egút-Debmút konzorciumától együttesen követeli az általuk okozott kár megtérítését. Ez mindkét cég esetében 2,23 milliárd forintos kártérítést jelentene. Azonban ezek a társaságok is inkább pereskednek, mint fizetnek.
Kolozsvári Gyula, az Egút Zrt. vezérigazgatója a Népszabadsággal csupán annyit közölt: nem tesznek eleget a NIF fizetési felszólításának, ez ugyanis meghaladja lehetőségeiket. Nem kívánta kommentálni álláspontját Bagdi Géza, a Debmút Zrt. vezérigazgatója sem. Mint mondta: cégük a tulajdonosi döntésre vár, ám valószínű, hogy nem fizeti ki a NIF által meghatározott kártérítési összeget.
Közös felszólítást kapott a kártérítés megfizetésére az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi szakaszát megépítő Betonút-Hídépítő páros is. Horváth Gergely, a Betonút Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte: a NIF által várt 9,91 milliárd forintot nem utalják át. A Hídépítő Zrt.-nél ugyanakkor senki nem nyilatkozott. Ennek ellenére a Népszabadság úgy tudja: előreláthatólag ez a társaság sem fizeti majd ki a tőle várt 6,3 milliárd forintos kártérítést.
Kartellező, fizess!
Autópálya-alagút is lesz az M6-oson
Újabb hídépítés az M7-esen
Strabag: a bécsi tőzsde nagy dobása