.jpg)
A szövetség nincs meglepve a Magyarországnak jósolt fejlődési ütem mértékén. Úgy vélik, hogy a digitalizáció térhódításából a köztér csak profitálhat: egyrészt újabb és egyre fejlettebb hirdetési megoldások jelennek meg, másrészt a nagy vetélytársnak számító televíziótól a hirdetők majd átvándorolnak a köztérre. Várakozásaik szerint a digitális tévében a klasszikus reklámblokkok megszűnnek, illetve kikapcsolhatóvá válnak. Ezzel szemben a köztér kikerülhetetlen marad.
A közlemény szerint az alternatív köztéri hirdetési formák Magyarországon is kezdenek egyre jobban elterjedni. A szövetség szerint hamarosan egyre több digitális reklámozási lehetőséget kínálhatnak a hirdetőknek. A világ köztéri hirdetési piacain 2010-re 20 százalékos növekedést prognosztizál a kutatási adatokat közlő Global Industry Analysts.
A technológiai fejlesztések és az egyre népszerűbb digitális eszközök a korábbiaknál figyelemfelkeltőbb köztéri hirdetések megjelenítését teszik lehetővé. Mindez jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy - a GIA tanulmánya szerint - három év múlva a köztéri hirdetések nemzetközi piaca 30,4 milliárd dollárra nő majd. Ezen belül a legnagyobb köztéri hirdetési forma, az óriásplakát-szegmens 2,85 milliárd dollárral nő 2007 és 2010 között.
Az óriásplakát-hirdetések területén Európa jár az élen 31 százalékos részesedéssel, és - részben a jövedelmező orosz piacnak köszönhetően - az európai régió a domináns az általában vett köztéri hirdetési piacon is. A leggyorsabban fejlődő köztéri hirdetési mód a közlekedési vagy járműreklám, amely három év múlva már 7,14 milliárd dolláros bevételt tudhat magáénak.
15 milliárdból reklámozzák a Fejlesztési Tervet (hanganyag)
Résen van a versenyhivatal
Repdeső ajánlatok: nem mindegy, hol foglal
A nők jobban harapnak
MTI