Pozsonyt zavarja az oroszoktól való függés
A tervezett vezeték, évi 3,25 millió tonnás kapacitással közvetett kapcsolatot jelentene a Druzsba- és a TAL-olajvezeték (Transalpine Ölleitung) között, - utóbbi Triesztből szállít olajat Ingolstadton keresztül a németországi Karlsruhébe - amely az ugyancsak Triesztből a schwechati finomítóba olajat szállító, úgynevezett AWP vezetékhez (Adria-Wien Pipeline) kapcsolódik.
Az összekötő vezeték építése, amelyet ötévnyi fontolgatás után 2005-ben elutasított az akkori szlovák környezetvédelmi minisztérium, eredetileg 28-30 millió koronába került volna. Az új terv költségei egyelőre nem ismertek. A Hospodarské noviny című lap a közelmúltban az OMV igazgatóhelyettesére hivatkozva azt írta: érthetetlen, hogy miért alszik a Pozsony-Schwechat közötti vezeték építésének terve évek óta.
Pozitív meglepetést okozott az olajtartalék
OMV: a Molnak nincs párja
Elzárják a litván csapot - lehet hogy örökre
MTI